Szerző szerinti böngészés "Szigeti, Orsolya"
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 28)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető Analysis of consumer habits and attitudes on the Hungarian beef and rabbit market(2009-05-30) Szakály, Zoltán; Szigeti, Orsolya; Szente, ViktóriaAs a consortium partner the authors took part in a research project aiming at the development of high added value, healthy and environment friendly animal products. From among the products developed by the consortium (rabbit meat, omega3-fatty acid enriched beef, goose liver from non forcible feeding, selenium-, vitamin-E and natural color enriched eggs) the present study describes the results concerning beef and rabbit meat. The given products are chosen because they are produced in and exported from Hungary in considerable quantities and their competitiveness can be further improved. In order to able to map the consumer preferences a 300 count nationwide, representative, questionnaire based survey was designed and performed. Actual products were tested by focus groups and professional interviews. Beside the specific features of the products a common character is that the marketing strategy focuses on the distinctive nutritional benefits and other quality parameters that seem to be of crucial importance for the targeted consumer segment. Their unique character and health protecting effects make their branding and using community labeling easy. Their positioning points toward the prestige products therefore consumers tend to accept higher prices. In marketing communication the image building advertisement can be a common goal.Tétel Szabadon hozzáférhető Analysis of consumer habits and attitudes on the Hungarian beef and rabbit market(2009) Szakály, Zoltán; Szigeti, Orsolya; Szente, ViktóriaTétel Korlátozottan hozzáférhető Bankmarketing tevékenység vizsgálata a K&H bank példáján keresztülHuszti, Edina; Szigeti, Orsolya; DE--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarDolgozatom fő célja az volt, hogy bemutassam a bankmarketing stratégiáját a valóságban, megismertetni a K&H Bakot. Munkám elején megfogalmaztam a bankmarketing fogalmát. Áttekintettem a fogyasztói szokásokat, magatartásokat. Ezt követően bemutattam a vizsgált bank történetét, sikerességének útját. Ezután következett a kutatási eredményeim értékelése. A vizsgálathoz hipotéziseket állítottam fel és ezeket értékeltem. Majd dolgozatom végén megtettem az ebből adódó következtetéseket és javaslatokat, hogy milyen szempontokból tudna jobbá válni a K&H Bank.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Borfogyasztási szokások feltérképezéseGál, Csaba; Szigeti, Orsolya; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témája a borfogyasztási szokások feltérképezése.A szakirodalmi áttekintésben ismertetem a borfogyasztás kultúráját, a borok csoportosítását és fogyasztásának hatását egészségünkre. Bemutatom a borfogyasztás tendenciáit, valamint a fogyasztói magatartás modelleket. Ismertetem az élelmiszer-fogyasztói magatartás modelleket, és az élelmiszer fogyasztást befolyásoló tényezőket. Bemutatom a borfogyasztást befolyásoló tényezőket szekunder kutatásokon keresztül. Ismertetem az ár és a minőség szerepét a fogyasztásban, valamint a borfogyasztói csoportokat. A következő részben bemutatom a saját kutatásom elemzését és eredményeit. Erre vonatkozóan következtetéseket vonok le, és javaslatokat teszek az ötödik fejezetben.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A csomagolás szerepe a marketingben a csokoládék piacán(2013-11-19T10:38:02Z) Varga, Nóra; Szigeti, Orsolya; DE--ATC--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar.Tétel Szabadon hozzáférhető Defining the strategic objectives of Hungarian mutton product chain and elements of marketing strategy in the beginning of the second decade of the century(2014) Nábrádi, András; Cehla, Béla; Szigeti, Orsolya; Szakály, ZoltánTétel Korlátozottan hozzáférhető Az Erdőspuszta Club Hotel által nyújtott esküvői szolgáltatások eredményességének méréseCsizi, Henrietta; Szigeti, Orsolya; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témája a szolgáltatásminőség, illetve a vevői elégedettség bemutatása az Erdőspuszta Club Hotel esküvői szolgáltatásainak példáján keresztül. Szakdolgozatom célja elsősorban az volt, hogy bemutassam, hogy a házaspárok milyen mértékben elégedettek az Erdőspuszta Club Hotel által nyújtott esküvői szolgáltatásokkal szemben és ezek alapján javaslatokat tegyek a szolgáltatások javításával, illetve fejlesztéseinek növelésével kapcsolatban. A téma jelentőségét növeli, hogy ahhoz, hogy egy vállalat a kitűzött célokat el tudja érni, nagyon fontos a vevők kielégítése. Ugyanis a vállalatok a vevőiktől függenek, vagyis ismerniük kell a jelen és jövőbeli szükségleteiket, illetve teljesíteniük kell az általuk felállított követelményeket és igyekezniük kell felülmúlni az elvárásaikat. Szakdolgozatom elkészítésének célja többek között az volt, hogy egy átható, reális képet tudjak adni a vállalatnak arról, hogy a házaspárok mennyire elégedettek a cég által nyújtott esküvői szolgáltatásokkal.Kutatásom fő célja, hogy információkat szerezzek a szálloda által nyújtott esküvői szolgáltatásra vonatkozó vevői elégedettségre. Szakdolgozatom elkészítésének célja többek között az volt, hogy egy átható, reális képet tudjak adni a vállalatnak arról, hogy a házaspárok mennyire elégedettek a cég által nyújtott esküvői szolgáltatásokkal.Tétel Szabadon hozzáférhető Fogyasztói szokások vizsgálata kvantitatív módszerekkel a magyarországi tejtermékpiacon(2018) Szabó-Szentgróti, Eszter; Szigeti, Orsolya; Tóth, Katalin; Borbély, Csaba; Szakály, ZoltánTétel Korlátozottan hozzáférhető A fogyasztók üzletválasztási döntései az élelmiszer-kiskereskedelembenVrancsik, Gabriella; Szigeti, Orsolya; DE--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarA fogyasztók üzletválasztást befolyásoló szempontok köre rendkívül széles. Mivel minden ember más, így az is nagyon különböző, kit mi motivál leginkább vásárlásai során. Az ország gazdasági helyzetére jellemző nehézségek egy új vásárlói magatartást eredményezett. Tanulmányom elsődleges célja az volt, hogy megismerjem a legmeghatározóbb tényezőket boltválasztás során, valamint a legkedveltebb üzlettípust. Emellett a hazai élelmiszer-kiskereskedelem helyzetét is vizsgálom.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A gyerekek fogyasztói, vásárlói magatartásának vizsgálata, döntéseiket befolyásoló tényezők elemzésePákozdi, Ágnes; Szigeti, Orsolya; DE--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarSzakdolgozatomban részletesen elemeztem a gyerekek fogyasztói, vásárlói szokásait illetve azt, hogy milyen összefüggésbe hozhatóak ezek a reklám befolyásoló szerepével. Dolgozatom során tanulmányoztam a célcsoportot, korcsoportonként vizsgáltam a gyerekek és a reklám kapcsolatát és feltártam azt, hogy mennyi reklámmal kell szembenézni a fiataloknak. Írtam az információs forradalom veszélyeiről, a különböző reklámozási technikákról, bemutattam a gyerekek vásárlás során betöltött szerepét. Vizsgáltam a fiatalok és a zsebpénz kapcsolatát, részleteztem a szülők és az iskolai pedagógia kontaktusát. Beszámoltam a médiaoktatásról Magyarországon. Célom az volt, hogy felmérjem a gyerekek fogyasztói szokásait, kitérjek a szülőkre való befolyásolásra, zsebpénz általi vásárlásokra. A kutatás során kapott eredményeket megvizsgálva következtetéseket vonjak le és esetleges javaslatokat tegyek az adott téma tekintetében.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A gyógyszermarketing hatása a debreceni közmunkások gyógyszerekkel, és OTC-termékekkel kapcsolatos fogyasztói szokásairaFülep, Nikolett; Szigeti, Orsolya; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozatom fő célkitűzése az volt, hogy ismertessem a magyar gyógyszeripar történetét a napjainkig, a gyógyszerpiac jellemzőit, a gyógyszermarketing sajátosságait. A gyógyszer és OTC termékek közötti különbséget bemutassam az alábbi szempontok szerint: fogalmi meghatározás, a törvényi előírások a reklámozás tekintetében, a marketing kommunikácáiós eszközök alkamazása.A primer kutatásom célja a debreceni közmunkások gyógyszervásárlási szokásainak a feltérképezése, és az OTC-termékekkel kapcsolatos attitűdjük megismerése volt.A szekunder kutatás eredményeire alapozva felállítottam 4 hipotézist, amit a primer kutatás eredményei után megvizsgáltam és értékeltem. A primer kutatás elvégzéséhez kvantitatív kérdőíves megkérdezést választottam. Az így kapott eredményeket vizsgálva képet tudtam alkotni a leszakadt társadalmi réteg gyógyszerekkel kapcsolatos fogyasztói szokásairól.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A KBD Medical Kft működése, új szolgáltatásának piaci bevezetése(2012-10-26T09:52:45Z) Böcsödiné Sándor, Éva; Szigeti, Orsolya; DE--ATC--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarA szakdolgozatom témája a KBD Medical Kft új szolgáltatásának piaci bevezetését tárgyalja, ami magába foglalja a csont-, szövet- és izom összetétel vizsgálatot.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A kereskedelmi márkák szerepe, jelentősége a kiskereskedelmi egységek termékkínálatában(2012-10-26T09:00:20Z) Vári, Ágnes; Szigeti, Orsolya; DE--ATC--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarDolgozatomban a kiskereskedelmi egységek termékkínálatát fogom vizsgálni. Munkám központi részében a kereskedelmi márkás termékek szerepét, jelentőségét vizsgálom az élelmiszer kiskereskedelmen belül.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A közösségi média fogyasztói megítélése és marketing jelentősége(2014-05-21T10:38:45Z) Vojtku, Alexandra; Szigeti, Orsolya; DE--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarNapjainkban a közösségi média meghatározó szerepet játszik, bárhol is vagyunk és bármit is teszünk. Szakdolgozatomban azokra a kérdésekre keresek választ, hogy a mai vállalkozások növekedését, mennyire és milyen módon tudja befolyásolni a közösségi média, illetve a vállalkozások hirdetései mennyivel hatékonyabbak, ha mindezt a közösségi média bevonásával teszik. A cégek növekedését, eladásainak számát és ismertségét mennyire nagymértékben befolyásolják azok a kampányok, amelyekbe a közösségi média begyűrűzött valamilyen formában.Tétel Szabadon hozzáférhető Krishna consciousness in Europe: The way farming communities became the focal points of marketing(2020-12-31) Bence-Kiss, Krisztina; Szigeti, OrsolyaKrishna Consciousness is regarded as one of the most successful new religious movements in terms of marketing in the Western World. The aim of this research was to identify and analyze the marketing strategy the members of the Krishna-conscious community apply in Europe via content analyses, field research observations and in-depth interviews. The marketing mix of services marketing (7P) are often suggested to be applied by religious communities as well, however, this concept has boundaries due to the principles of the religions, which may not be altered for the sake of marketing. The research has shown that in Europe Krishna-conscious communities have overcome this problem by shifting the product from religion to a complex touristic product, which is realized in the form of farming communities, which have become an important rural tourist attraction in some countries. As the comparison of the websites of the different institutions has shown that rural and farming communities are the ones, which focus mainly on attracting people, who are not familiar with Krishna Consciousness yet, while the websites of the other institutions communicate mostly with devotees or people already interested in the religion or its certain aspect (cuisine, education), rural and farming communities were the institutions chosen to be analyzed more closely. The marketers of these tourist attractions are therefore free to make certain modifications in the marketing mix, as its focus is a tourist attraction, not the religion itself; while the transmission of knowledge about the religion happens in the touristic attractions only. Seven European farming communities of six different countries have participated in the research so far, which may be extended to further communities and continents on the future for a more thorough analysis.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Márkahűség és csokoládé fogyasztási szokások vizsgálataKató, Edda Kitti; Szigeti, Orsolya; DE--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarSzakdolgozatom a márkahűséggel és a csokoládé fogyasztási szokásokkal foglalkozik. Célkitűzéseimet tekintve, először is a márkahűség értelmezését szerettem volna megvizsgálni, azt, hogy mit jelent a márkahűség a fogyasztók számára. Ezen kívül szerettem volna megtudni a hűség mértékét a legkedveltebb csokoládé márka iránt, illetve az általános márkahűség mértékét. Az utolsó célom az volt, hogy megismerjem a csokoládé vásárlását befolyásoló tényezőket. Szakdolgozatom elején 4 hipotézist állítottam fel, melyeket próbáltam bebizonyítani. Kutatásom során kiderült, hogy a nők hűségesebbek kedvelt márkájukhoz, mint a férfiak. A fogyasztók többsége íz alapján választ csokoládét. Ezen kívül bebizonyosodott, hogy az alkoholos ízesítésű csokoládét inkább a férfiak részesítik előnyben, illetve az is, hogy a fogyasztók körében a Milka a legismertebb csokoládé márka.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A márkák szerepe napjainkban - Chanel(2013-11-22T09:05:31Z) Kiss, Nikolett; Szigeti, Orsolya; DE--ATC--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarA szakdolgozat a márkák szerepével kívánt foglalkozni. Mekkora jelentősége van napjainkban, ha egy márkás terméket vagy szolgáltatást vásárolunk, illetve viselünk. Ezt a társadalmi viselkedést a Chanel márka bemutatásával próbáltam bemutatni.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Marketing és szponzorálás a kosárlabdábanGál, Krisztián; Szigeti, Orsolya; DE--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarA dolgozatom megírásával az előzetes célom az volt, hogy bemutassam a kosárlabda sportágon belüli marketinget és szponzorálást. Ezeknek a kapcsolatát illetve részeit. A marketing számos fajtája közül én a kosárlabdán belüli sportmarketinget és a kosárlabdázók reklámarccá alakítását.Tétel Szabadon hozzáférhető Motivation solutions for small and medium-sized enterprises in the Southern Transdanubian Region(2020-12-31) Boldizsár, Bettina; Bardóczky, Veronika; Szigeti, OrsolyaThe singularity of human resources and the complex interests in the world of work are a constant challenge for business executives and HR colleagues. While the difference between the performance of a motivated and an unmotivated employee can be up to twice as much at almost the same cost level, the motivation strategy is typically either absent from the business life, or operates on a reactive concept based on an unconscious design. Although the mere presence of motivation and its various levels are less quantifiable in exact terms with direct tools, a performance which is much weaker than possible is measurable in the short and long term, and its negative economic results are clear. The aim of the research is to examine the motivational practices of small and medium-sized enterprises (SMEs) operating in the Southern Transdanubian Region. Involving 300 businesses we evaluated the applied wage system, the role of money among the motivational tools, the extent and causes of fluctuation, the system of employee training, the way of performance evaluation, the reasons for underperformance, the importance of motivation, the company motivation strategy and the efforts to retain the key people. The employee motivation can be increase in several forms, but the priority of needs and claims is constantly changing. Updating this motivational matrix is a real leadership challenge, but this effort can pay off multiple times. According to the results it can be stated that the motivation strategy – as a key economic issue – is not given sufficient attention in business practices.Tétel Szabadon hozzáférhető Ökológiai termékek piaci lehetőségei a Balaton déli vízgyűjtőjén(2014-12-31) Szente, Viktória; Szigeti, Orsolya; Szendrő, Katalin; Fülöp, Nikoletta; Horváthné Szigedi, Katalin-