Szerző szerinti böngészés "Varga, Levente"
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 118)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető A magyar lakosok egészségi állapota, egészségmagatartása 2020-as SHARE Corona Survey (Covid-19) adatainak tükrében - Hagyományos statisztikai és rough set alapú elemzés(2021) Takács, Péter; Láczay, Magdolna; Szakál, Zoltán; Varga, Levente; Kristóf, Zsolt; Paulikné Varga, Barbara; Tóth, Kitti; Helmeczi, GabriellaTétel Szabadon hozzáférhető A magyar lakosok egészségi állapota, egészségmagatartása 2020-as SHARE Corona Survey (Covid-19) adatainak tükrében – Hagyományos statisztikai és rough set alapú elemzés(University of Debrecen Press) Takács, Péter; Láczay, Magdolna; Szakál, Zoltán; Varga, Levente; Nádasdi, Kristóf Zsolt; Paulikné Varga, Barbara; Tóth, Kitti; Helmeczi, GabriellaTétel Korlátozottan hozzáférhető Agrárkiállítások, mint a marketingkommunikáció komplex eszközei, a XIX. Farmer-Expo Szakkiállítás példáján(2011-11-29T12:46:30Z) Takács, Anita; Varga, Levente; DE--ATC--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarAz agrárkiállítások tradicionálisan meghatározó szerepet töltenek be az agrármarketingben. Egy olyan marketing kommunikációs fórum lehetőségét biztosítják, amely optimális felkészülés esetén hozzásegíti a kiállítót, hogy önmagát, cégét, termékeit, szolgáltatásait megismertesse a számára fontos vásárlói célcsoport és a versenytársak körében. A vásárok és kiállítások komplex marketingkommunikációs eszközök, minden kommunikációs eszköz egyidejű érvényesülését teszik lehetővé, a kiállítóknak pedig lehetőségük nyílik, hogy a promóciós mix valamennyi elemét felhasználják a sikeres üzletkötés reményében. A kiállítási részvételről általánosságban elmondható, hogy mindig értékesítési célból konkrétan kiinduló, piaci pozíciót erősítő, vevőkört szélesítő tudatos marketing tevékenység. Mindenkinek célszerű tehát kiállításon részt venni, aki aktívabb piaci tevékenységet szeretne folytatni és termékeit szeretné szélesebb körben megismertetni. A részvétel kérdését viszont mindig gazdasági oldalról, az elérhető üzleti siker szempontjából kell megközelíteni. Diplomadolgozatom általános célkitűzése, hogy komplexen értékeljem a kiállítók részvételét a XIX. Farmer-Expo szakkiállításon. Értékelem a kiállítók kiállítással kapcsolatos tapasztalatait, véleményét, különös tekintettel a jövőbeni Farmer-Expo kiállításokkal kapcsolatos elvárásaikra és javaslataikra. A kiállítás alapvető célja, hogy az agrár-ipari ágazatcsoport részeseinek és partnereinek biztosítson minél szélesebb körű és minél hatékonyabb lehetőségeket a kapcsolatteremtésre, a kapcsolatok elmélyítésére és a megmérettetésre.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az agrármarketing lehetőségei egy borászati vállalkozás példáján bemutatva(2009-08-05T07:54:09Z) Serbánné Sőrés, Tímea; Varga, Levente; DE--ATC--Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési KarDolgozatomban szeretném körülírni, és amennyire lehetséges, meghatározni a magyar bor, illetve a borágazat versenyképességét, hiszen az EU-ba lépésünk alapvetően új helyzetet teremtett. Továbbá a dolgozatom kiterjed a borágazat hazai marketingtevékenységre, illetve borfogyasztási szokások alakulására a bekövetkezett változások tükrében. Az 1990-es évek közepe óta a magyar területfejlesztési politika legfőbb befolyásolója az Európai Unióhoz való csatlakozási folyamat volt. A területfejlesztés az Európai Uniónak is az egyik legfontosabb közös politikája, s csatlakozott országként a vonatkozó szabályozást hazánknak is fokozatosan át kellett vennie. A hazai támogatási rendszerben érvényesülő elvek gyakorlat vizsgálatakor figyelembe kell venni az Európai Unió cél- és eszközrendszerét is.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az alapellátás bemutatása, a háziorvosi ellátás legfőbb problémái és a betegelégedettség felmérése KállósemjénbenBezdán, Tímea; Varga, Levente; Debreceni Egyetem::Egészségügyi Kar::Egészségtudományi Intézet::Egészségügyi Informatikai Tanszék; DE--Egészségügyi KarA szakdolgozatom célja, hogy egy betegelégedettségi kérdőív segítségével bemutassam, hogy miként gondolkodnak a háziorvosi ellátásáról lakóhelyemen, Kállósemjénben.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Alkoholbetegek rehabilitációjaLőrincz, Judit; Varga, Levente; Debreceni Egyetem::Egészségügyi Kar; DE--Egészségügyi KarDolgozatomban bemutatom az emberek alkoholizmushoz való viszonyát, érzéseit. A nemzetközi alkoholfogyasztás rövid bemutatása után nagyobb figyelmet szentelek a hazai alkoholfogyasztási szokásoknak, statisztikailag bemutatom a magyarországi állapotokat. Utána magáról az alkoholról és a szervezetre gyakorolt hatásáról írok és az alkoholizmus különböző fokait mutatom be. Végül az alkoholbetegek kezeléséről, rehabilitációjáról és a kutató munkám bemutatásáról írok.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Alkoholfogyasztási és dohányzási szokások vizsgálata a középiskolások körébenZudor, Nikolett; Varga, Levente; Debreceni Egyetem::Egészségügyi Kar::Egészségtudományi Intézet::Egészségügyi Informatikai Tanszék; DE--Egészségügyi KarAzért találom érdekesnek ezt a témát, mert az alkoholfogyasztás és a dohányzás a középiskolások körében a két leggyakoribb szerfogyasztás, illetve környezetemben is nagyon sok fiatal dohányzik és fogyaszt alkoholt. A mai világ társadalma egyre jobban a szenvedélybetegségek rabjai. Ezt mind okozhatja a munkanélküliség, a vele járó pénzhiány, az elkeseredettség a kilátástalan helyzetekből. Fontosnak tartom, hogy az iskolákban tájékoztassák a fiatalokat a dohányzás és az alkoholfogyasztás veszélyeiről, mivel sokan úgy kezdenek el cigarettázni és dohányozni, hogy nem ismerik eléggé ezeknek a káros hatásait.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Alma natúrlé kóstolási tesztje és eltarthatóságának növelési lehetőségeiVarga, Levente; Peles, Ferenc Árpád; DE--Mezőgazdaság- Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási KarA dolgozat célja egy saját nyersanyagbázisra alapozott, feldolgozott termék, az alma natúrlé fő minőségmegőrzési problémáinak, és piaci lehetőségeinek feltárása volt. A piaci potenciált illetően megállapítható, hogy a gyümölcs- és zöldséglé gyártó szakágazat legnagyobb mennyiségben termelt gyümölcsleve az almalé (2012 - 73 millió liter), melynek jelentősége 2008 óta egyre növekszik. A magyar 100%-os gyümölcslé fogyasztás évente 5 liter körül mozog, tehát igen alacsony, holott igen fontos folyadékbeviteli és egyéb egészségügyi szempontból is. 6 mg / 100 g C-vitamin-tartalma alacsonyabb a citrusféléknél, de nem elhanyagolható. A gyümölcslevekben fellépő tárolási problémák közül a mikroszkopikus gombák a leggyakoribbak. A penészek aerob élőlények, ennek ellenére megjelennek a légmentesen zárt csomagolásokban is. A gyümölcsleveket károsító leggyakoribb csoportjaik: Aspergillus, Fusarium, Penicillium. A gyümölcslevekben a baktériumok és élesztők esetében van szabott határérték, míg a penészgombák esetében azok anyagcsere-terméke, a viszonylag alacsony toxicitású patulin rendelkezik maximális határértékkel: az EU-ban almatermékekben engedélyezett 50 µg/l koncentrációban. A szakértői konzultáció megerősített a penészek, mint fő problémaforrás szerepében. Ezt saját vásárlások, a szakirodalmi források, és a saját kísérletek is alátámasztották. A vizsgálati céllal, szobahőmérsékleten tárolt almalé minták egyharmada (hatból két minta) fél éven belül romlásnak indult. A romlás okai minden esetben Penicillium fajok voltak, melyeket a romlás tüneteit nem mutató levekből is kitenyésztettünk. A minőségromlás a beltartalmi értékek változásán is nyomon követhető, csökken a C-vitamin-tartalom, és növekszik a polifenolok mért mennyisége. A tárolás során szintén csökkent a C-vitamin szint. A fő egészségügyi veszélyforrást a romlott, de nem észlelt termékek fogyasztóhoz történő eljutása jelenti. A penészes tételek érzékszervileg nem minden esetben azonosíthatóak. A piacon lévő gyártók maximális minőségmegőrzési ideje a gyártástól számított 15 és 18 hónap. Ez a saját termelésű nyersanyag bérgyártott feldolgozásának vizsgálata során rendkívül túlzónak tűnik, mivel már 3 hónap elteltével már romlott tételeket, és a romlási tüneteket nem mutató tételekben telepeket képző penészeket találtunk. Fel kell tételeznünk, hogy a feldolgozás során vagy elégtelenek voltak a higiéniai feltételek, vagy a pasztőrözés elégtelen hőfokon történt. Mindemellett érdemes megemlíteni, hogy az alma magháza is tartalmaz spórákat, így a legalaposabb tisztítással sem lehet eltávolítani. A pasztőrözés 80C° körüli hőmérséklete nem elegendő a penész spórák inaktiválásához, ezért újszerű pótló, vagy kiegészítő eljárásokat kell találni a tárolási idő meghosszabbításához, illetve a tárolási veszteségek mérsékléséhez. A fogyasztók egész éves kiszolgálását éve túli eltarthatósággal, vagy a tárolt alma tételek tavaszi feldolgozásával kell megoldanunk. Mivel a vaktesztek során a termékminta ízlett a tesztelőknek, ezt a problémát kell megoldanunk a saját termelés gazdaságosságának biztosításához. A témához további vizsgálatok kapcsolhatóak a jövőben, érdemes lenne a penész fajták anyagcsere-termékein keresztül meghatározni a romlott tételek tényleges egészségügyi veszélyét gáz vagy folyadékkromatográfiás eljárások felhasználásával. A folyadékban jelenlévő penészspórák aktiválódását minél hatékonyabban gátló módszerek a szakirodalmak javaslatai alapján lehetnek: - adalékanyagok - extrém magas nyomás jellegűek (homogenizáció) - fény vagy UV-fény kezelés - elektromos kezelés jellegűek - ultrahangos kezelés - (radioaktív sugárzás) - és a borkezeléshez hasonló kénes kezelés. A számos innovatív megoldás közül talán csak a radioaktív kezelést kell kizárnunk, egyrészt a nehéz elérhetősége, másrészt a drágasága, harmadrészt a termékcsoport fogyasztói által való elutasítottsága miatt. Perspektivikusnak tűnik a felsoroltak közül a citrusfélék, a menta, valamint a fahéj és a szegfűszeg kivonatainak alkalmazása, mivel ízhatásában mindegyik elképzelhető az alma kiegészítőjeként. Az adalékok alkalmazása mellett érdemes lehet kiegészítő kezelésként az UV, és az UH kezeléseket együttesen alkalmazni. A natúrlé egész éves értékesíthetőségének elérésére két lehetőség kínálkozik: vagy az almát kell tárolni és a feldolgozást kell folyamatossá tenni, vagy a feldolgozott termék eltarthatóságát kell növelni, minimum kilenchónapossá tenni - háromhónapos feldolgozási időszakot alapul véve - ehhez további gazdasági modellszámítások szükségesek.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az almafajták ismerete és az alma kedveltsége a Kelet-magyarországi kiskereskedelmi vásárlók körében(2012-05-25T07:39:55Z) Járó, Annamária; Varga, Levente; DE--ATC--Mezőgazdaság- Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási KarKelet-Magyarország mint legjelentősebb almatermesztő táj, itt végeztem felmérést a lakosok körében. Elsőként Dél-Borsod-Abaúj-Zemplén megye vidéki lakosságát kérdeztem meg. Ezt összehasonlítottam Debreceni lakosokkal. A másik kérdőív Miskolcon, Debrecenben és Nyíregyházán került kitöltésre. Összegezve elmondható hogy a vidéken élők közelebb vannak az almatermesztéshez. Ebből következik hogy jobban is ismerik a fajtákat és többet is fogyasztanak almát. A három város tekintetében több azonosság látható.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Ásványvíz fogyasztási szokások felmérése Hajdú-Bihar megyében(2012-10-30T12:07:18Z) Héjja, Melinda Brigitta; Varga, Levente; DE--ATC--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarSzakdolgozatommal a Hajdú-Biharban élők ásványvíz fogyasztási szokásait akartam feltérképezni. Azért e mellett döntöttem, mert én is rendszeresen iszom ásványvizet és a környezetemben is egyre többen fogyasztják. Kérdőíves megkérdezéssel, a kapott válaszok elemzésével, értékelésével készítettem el a szakdolgozatomat.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az alma termékpálya helyzete Magyarországon(2008-01-09T14:08:18Z) Szabó, Gábor; Varga, Levente; DE--ATC--Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési KarDolgozat fő célja, hogy megvizsgálja a világban az alma és az alma termesztésének a múltját, jelenét és jövőjét, nagy hangsúlyt fektetve az Európai Unión, azon belül a Magyarországon folyó almatermelésre, valamint értékesítésre és alternatívákat keressen ezen – jelenleg problémás területek – javítására szem előtt tartva a jövőbeni marketing lehetőségeket, továbbá, hogy megvizsgáljam a fogyasztók alma vásárlási szokásait, alma iránti igényeit. Megvizsgáltam a világ főbb almatermesztő országainak, különös figyelemmel az Európai Unió és Magyarország almatermesztését.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az Online kereskedelem és marketing lehetőségek(2008-04-23T07:44:35Z) G. Nagy, Árpádné; Varga, Levente; DE--ATC--Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési KarTétel Korlátozottan hozzáférhető A BER-OKT. Bt. felnőttképzési programjának kommunikációs terve(2012-04-18T09:21:03Z) Fehérné Orvos, Gabriella; Varga, Levente; DE--ATC--Mezőgazdaság- Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási KarSzakdolgozatom témája a felnőttképzés népszerűsítése a BER-OKT Bt. közreműködésével. A dolgozatom elején szeretném bemutatni a Berettyóújfaluban lévő vállalkozás jellemzését, és a működést befolyásoló környezeti tényezőket. Megvizsgáltam a vállalat jelenlegi marketingstratégiáját. Ebben a részben bemutatom, hogy a vállalkozás milyen eszközök segítségével kívánja ismertebbé tenni a szolgáltatásait. A marketing az „eladás művészete „ami az oktatásszervező egyik legnehezebb, és legfontosabb feladata. Illetve kidolgoztam a 2013-as évre a reklámkampányt, és költségvetést. A dolgozatom további részeiben olvashatóak a kutatásom és azok eredményei. Felmérésem során is megfigyelhető, hogy a „hétköznapi” emberek számára nagyon fontos a továbbtanulás, szakma elsajátítása, mivel már olyan beosztásban is diplomások dolgoznak, amely valójában nem igényelne ilyen magas képzettséget.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Betegelégedettségvizsgálata az állami és a magán egészségügyi intézményekbenKiss, Renáta; Varga, Levente; Debreceni Egyetem::Egészségügyi Kar; DE--Egészségügyi KarA magyar egészségügy működésének és jelenlegi helyzetének bemutatása, az állami és a magán egészségügy közötti különbségek elemzése, illetve a betegelégedettség vizsgálata az állami és a magán egészségügyi szolgáltatóknál.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Bizalomkártya, mint marketing eszköz szerepe egy Hipermarket működésében(2011-10-21T10:05:12Z) Kuczera, Judit; Varga, Levente; DE--ATC--Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési KarDolgozatom témája a Magyar Hipermarket Kft. (Cora) által alkalmazott Biazlomkártya használata, szerepe és fontossága. Ezen belül kitérek a hűségkártyák lényegére, aktualitására. A Nyugdíjas és a Nagycsaládos kártyák is helyet kaptak dolgozatomban. Kérdőíves vizsgálatom segítségével kiértékeltem az embereknek a Bizalomkártyával való viszonyát és megállapítottam, hogy ezek a fajta kártyák egyre jobban elterjedtek és nagyon sokan veszik igénybe az így kapható kedvezményeket.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Bizalomkáryta, mint marketing eszköz szerepe egy Hipermarket működésében(2012-04-23T08:25:32Z) Kuczera, Judit; Varga, Levente; DE--ATC--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarSzakdolgozatom a Cora Bizalomkártyája köré épül. Részletes útmutatást ad a kártyáról és annak fajtáiról, a nagycsaládos és Nyugdíjas kártyáról. Megemlítem a Cora áruház felépítését, helyét a nagyvilágban. Érinti a különböző hűségkártyákat és fajtáikat.Szó van benne a kuponok történetéről a kezdetektől szinte napjainkig.Részletezem Észak- és Dél- Európa gazdaságát, valamint magának a kereskedelemnek a kialakulását és fejlődését. Szerepel benne a magyarországi nagyvállalatok 2009-es adatai alapján összeállított listája, benne a Corával. Fontos volt megemlíteni, mint aktuális változást az Auchan szerepét. Kérdőívemmel a kártyahasználat és ismeret iránti igényt szerettem volna megtudni és a 200 kérdőív segítségével sikeresen kielemeztem és ábrákkal szemléltettem a fontosabb kérdéseket. Összefüggéseket is kerestem a különböző kérdések között, melyeket szintén ábrázoltam és kielemeztem.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A bor szerepe az egészségturizmusbanRátkai, Dorina; Varga, Levente; DE--Egészségügyi KarAz általam választott téma bemutatja a bor szerepét az egészségturizmusban. Ezen belül a bor-wellness, bor-spa fogalmának magyarázatát, jelentőségét, jelenét és jövőjét Magyarországon. A dolgozat felépítése szerint maga a bor, és alapanyaga a szőlő kerül a középpontba, a múltból a jövő felé haladva. Megismerhetjük az általuk nyújtott élettani hatásokat, olvashatunk a bortermelésről, a világ és Magyarország bortermelése és borfogyasztása közti különbségekről, a főbb termelői vidékekről.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A BorsodChem Zrt. egészségügyi és gazdasági hatása környezetéreMarosvári, Vivien; Varga, Levente; Debreceni Egyetem::Egészségügyi Kar::Egészségtudományi Intézet::Egészségügyi Informatikai Tanszék; DE--Egészségügyi KarA BorsodChem Zrt. egy vegyipari gyár, amely Európa egyik piacvezető MDI, TDI, PVC és klóralkáli termék gyártója, valamint a világon a harmadik legnagyobb izocianát gyártó. A vállalat Berente község területein található. A szakdolgozatom témája a BorsodChem Zrt. egészségügyi és gazdasági hatása a berentei lakosokra. Témaválasztásom oka, hogy én magam is berentei lakos vagyok és érdekel, hogy a község lakosságát mennyire érinti a BorsodChem Zrt. közelsége. Dolgozatomban a vállalat lakosokra kiható egészségügyi és gazdasági hatását vizsgálom.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A cukorbetegség és a hétköznapokra gyakorolt hatásainak vizsgálataBalázs, Gyöngyi; Varga, Levente; Debreceni Egyetem::Egészségügyi Kar::Egészségtudományi Intézet::Egészségügyi Informatikai Tanszék; DE--Egészségügyi KarSzakdolgozatomban a cukorbetegség klinikai felosztását, történeti hátterét, szövődményeit, megelőzésének fontosságát, valamint a társadalomra és betegekre irányuló gazdasági vonatkozásait vizsgáltam.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Debrecen városmarketingje a helyiek szemszögéből(2012-11-05T12:59:19Z) Balogh, Ildikó; Varga, Levente; DE--ATC--Mezőgazdaság- Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási KarDolgozatom alapcélkitűzése az,hogy a helyiek szemszögéből ismertessem Debrecen városmarketingjét.A témám szorosan összefügg a régió- és településmarketing,a településfejlesztés és a turizmus fogalmával.A dolgozatom középpontjában egy felmérés áll,melyben a debreceniek elégedettségét mértem fel,illetve azt,hogy milyen javaslataik és észrevételeik vannak.