Szerző szerinti böngészés "Vida, Viktória"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A digitális marketing eszközök szerepe Magyarország cukrásziparábanFórián , Anna; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom célja volt feltérképezni az édesipar múltját, jelenlegi helyzetét és megismerni a fogyasztói elvárásokat. A szekunder kutatásban tágabb nézőpontból tudtam vizsgálni az európai és a magyar cukrász - és csokoládéipar nagyon szereplőit. Kitértem a World Cocoa Foundation (WCF) programjára és céljaira, valamint a környezettudatos és etikus működés fontosságára. A hazai és a külföldi kézben levő vállalatokat is tanulmányoztam. A primer kutatásban egy kérdőíves megkérdezésen keresztül kaptam választ kérdéseimre. A Dubai csokoládé trendről kikértem a fogyasztók véleményét és ezáltal fényt derítettem a reklámok és a közösségi média felületek vásárlókra gyakorolt hatására is. Többek között a termelői és a kereskedelmi márkák közti különbségekről is szó volt a primer kutatásban, valamint a megfelelő árazás szerepéről is. Az ágazat hatékony működéséhez, úgy érzem elengedhetetlen volt ezen kérdések vizsgálata dolgozatomban.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A joghurt piac bemutatása és elemzése kérdőíves felmérés alapjánBakóczy, Judit; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom megírásával szerettem volna a hazai fogyasztók joghurt fogyasztásai szokásait megismerni, kibővítve azzal, hogy nem csak a hagyományos tehéntejből készülő változatot vizsgálom meg, hanem a napjainkban egyre népszerűbb a polcokon alternatívaként megjelenő növényi alapú változatát is. Szakirodalmi áttekintésem során ágazati elemzést végeztem a tej és termékpiacra vonatkozóan, ismertettem, hogy milyen trendekre számíthatunk a közeljövőben. Fontosnak tartottam megvizsgálni nem csak a nemzetközi, hanem a hazai ágazatot is, ismertetni a meghatározó piaci szereplőket. Kitértem a tehéntej tulajdonságainak az ismertetésére, valamint a tej és a joghurt táplálkozásbiológiai jelentőségére. Végezetül bemutattam, jelenleg milyen méretű a vegán életmódot követők száma és hogy jelenleg milyen méretű a növényi alapú termékek piaca. Kérdőívem kiértékelését követően következtettem a kitöltők fogyasztói magatartására mind a hagyományos, mind a növényi alapú készítményeket illetően.Tétel Korlátozottan hozzáférhető The Obstacles Faced By Local Governments And Stakeholders In Sustainable Tourism Development In AlbaniaLlanaj, Fabiano; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi KarThis thesis provides an analysis of the development of sustainable tourism in Albania, highlighting the challenges for the local governments and stakeholders. It adopts a mixed-methods design that pairs narrative analysis with chain index calculations. The study outlines key challenges, such as high seasonality, environmental degradation, and poor labor conditions, while proposing solutions through a Caribbean Sustainable Tourism Policy Framework adapted to the Albanian environment. The study highlights the untapped potential of agri-tourism as a sustainable development option and emphasizes the need for more effective governance approaches marked by clearer authority structures and stronger regulatory frameworks. It constitutes a useful contribution to the knowledge of how Albania can reconcile tourism development with environmental and cultural conservation.