Hallgatói dolgozatok (TAN-IK)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (TAN-IK) Tárgyszó szerinti böngészés "DEENK Témalista::Informatika"
Megjelenítve 1 - 8 (Összesen 8)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A BTM-es diákok tanítása informatika és könyvtárhasználati tanórákonSzabó, Anett; Kónya, István; DE--Informatikai KarA „BTM-es diákok tanítása informatika és könyvtárhasználati tanórákon” című munkámban szeretném bemutatni, hogy milyen lehetőségei vannak napjainkban a különleges bánásmódot igénylő, azon belül is leginkább a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézségekkel küzdő fiataloknak. Az elméleti alapokon túl, igyekszek olyan gyakorlati lehetőségeket bemutatni az óraterv elemzés mellett, amelyeket minden leendő, vagy már gyakorló pedagógus is be tud építeni a saját tanórájába.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Érettségire való felkészülés informatikai eszközök használatával szakgimnáziumi osztályokbanNagy, Sándor Ádám; Takács, Ferencné; DE--Informatikai KarAz „Érettségire való felkészülés informatikai eszközök használatával, szakgimnáziumi osztályokban” című dolgozatomban bemutatom, hogyan funkcionálhat az informatika kiegészítő, felkészítő tantárgyként, nem csupán a saját, de más tárgyak témaköreit is támogatva, kiegészítve. Igyekszem majd olyan módszerekkel és feladatokkal előállni, amelyek segíthetik a tanulókat abban, hogy az érettségi vizsgájuk alkalmával eredményesen szerepelhessenek, valamint a munka, vagy továbbtanulás felé is hasznos, élet közeli tudást és tapasztalatokat vihessenek.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Komplex tehetségfejlesztés az informatika területén a Debreceni Fazekas Mihály GimnáziumbanPuki, István; Kiszely, Ildikó; DE--Informatikai KarA szakdolgozat célja a tehetségfejlesztés vizsgálata, illetve a tehetségfejlesztés informatika területén történő bemutatása a Debreceni Fazekas Mihály Gimnáziumban. A szakdolgozat elkészítéséhez megismertem a téma elméleti alapjait, aminek érdekében irodalomkutatást végeztem. Dolgozatomban kitérek a különböző tehetségfogalmakra, megvizsgálom ennek sokszínű értelmezéseit. Munkám második felében országunk egyik legjobb tehetséggondozó intézményének tevékenységét mutatom be. Az okokat kutatom, hogy a Fazekas Mihály Gimnázium miért emelkedik ki évről évre ezen a területen. Részletesen ismertetem, hogyan zajlik egy-egy informatika szakkör az iskolában, miként készülnek a tanulmányi versenyekre, hogyan fejlesztik a tanulók algoritmikus gondolkodását.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A könyvtárpedagógia jövője MagyarországonNagy, Sándor; Fenyvesi, Judit; DE--Informatikai KarVégiggondolom a félév során tapasztaltakat, sorra veszem a problémákat, amivel a gyakorlatom során találkoztam a Fazekas Mihály Gimnáziumban. A problémák nem egyediek, nagy részük ugyanúgy megtalálható más intézményben is. Objektíven végiggondolva a lehetőségeket megpróbálok megoldást találni. Az iskolai könyvtárral és a könyvtárpedagógiával (tanítással) külön foglalkozom. A kettő viszont nem választható el egymástól. A dolgozat végén leszűrjük a tanulságot és talán mindenkinek lesz egy elképzelése a könyvtárpedagógia jövőjéről.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Miből lesz a cserebogár, az informatikatanár (?)Sebestyén, Katalin; Csernoch, Mária; DE--Informatikai KarEgy 2012-es egyetemi felmérés volt az alapja a kutatásomnak. Ezen felmérés célja az egyetemre érkező, elsőéves hallgatók informatikai ismereteinek, szokásainak tesztelése. Az itt kapott eredmények azt mutatják, hogy a tanulók nem ismerik a leggyakoribb beviteli eszközökkel, az egér és a billentyűzettel kapcsolatos terminológiát, továbbá nem tudatosan használják azokat. Azóta számos hipotézist állítottam fel és kerestem az okokat, mely mindezek hátterében állhatnak. Egyik ilyen feltételezés, miszerint az informatika tanárok nem rendelkeznek megfelelő szaktudással, illetve motivációval a tárgy oktatása kapcsán. Ennek köszönhetően készítettem egy kérdőívet, amely az informatikatanárok képzettségét, oktatási szokásait, módszereit vizsgálja. Az eredmények tudatában jogosan tehető fel a kérdés. Kiből lesz az informatikatanár?Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az ókori Alexandriai Könyvtár, mint virtuális oktatási környezetCsont, István; Forisek, Péter; DE--Informatikai KarDolgozatomban betekintés nyújtok az ókori Alexandriai Könyvtár háromdimenziós virtuális könyvtári modelljének megvalósításába, illetve az oktatásban történő felhasználására.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Sprego beillesztése az informatika tantervbeBrósch, Éva; Kiss, Éva; Csernoch, Mária; DE--Informatikai KarSzakdolgozatunkban a Sprego – Spreadsheet Lego – informatika tantervbe történő beillesztésének lehetőségét emeltük ki, mivel úgy gondoljuk, hogy ez egy remek alternatívát nyújt a tanulók gondolkodásának, algoritmizálási képességének fejlesztésére. A szakdolgozatunk több részből tevődik össze, melyben elsőként bemutatjuk a Sprego módszert, a táblázatkezelő általános célú függvényeire épülő programozási megközelítést. A tanulók e módszer segítségével tizenkét darab függvény ismerete és alkalmazása által táblázatkezelői keretek között bármilyen felmerülő problémát könnyedén megoldhatnak. Egyik legfőbb jellemzője, hogy nem verziófüggő, így ennek köszönhetően bármilyen táblázatkezelő szoftver használata során működik, legyen az Microsoft Excel, OpenOffice, vagy akár LibreOffice. Emellett részletezzük az informatika oktatását szabályozó tanterveket is és egy általunk készített táblázatkezelési tanmenetet mutatunk be. Végül pedig megállapításunkat igazolva készítettünk néhány, a tanulók számára motiváló, valós adatot tartalmazó feladatot, amelyek segítségével prezentáljuk a módszer működését.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Vizuális programozás oktatása középiskolákbanCsapó, Gábor; Csernoch, Mária; DE--Informatikai KarA vizuális programozási nyelvek a programfejlesztés olyan eszközei, amelyek segítségével a felhasználó egy fejlesztőkörnyezetet használva egyszerűen, gyorsan és programkódok írása nélkül fejleszthet multimédiás alkalmazásokat. További előnye a vizuális nyelveknek, hogy bárki számára hozzáférhetőek az interneten, így nincsenek licensz problémák. Jelenleg számos országban alkalmazzák az oktatási rendszerben a vizuális nyelvek különböző változatait. Munkám célja, hogy az algoritmikus gondolkodás kialakítására, fejlesztésére alkalmas tantervet dolgozzak ki a napjainkban egyik leghatásosabbnak vélt vizuális programozási nyelv oktatására, annak részletes megismerése és elemzése mellett.