Hallgatói dolgozatok (Műszaki Alaptárgyi Tanszék)

Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez

A Műszaki Karon készült szakdolgozatok és diplomamukák gyűjteménye.

Böngészés

legfrissebb feltöltések

Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Duális képzés bemutatása a Szakképzésben
    Takácsné Márta, Alexandra; Nagyné Kondor, Rita; DE--Műszaki Kar
    Diplomamunkám során bemutatom milyen fontos a duális képzés a szakképzésen belül. Ez a változtatás, amely során kialakították a duális képzési rendszert, nem csak a szakképzésben részt vevő diákok számára hozott lehetőségeket, hanem a képzésben részt vevő duális képzőhelyek számára is egészen egyedi helyzeteket biztosít. Manapság már minden szakközépiskolában ezt a rendszert próbálják kialakítani, kisebb nagyobb sikerekkel. Az, hogy melyik intézményben mennyire sikerül kiépíteni ezt a rendszert működőképes formában, attól is függ milyen környezetben van a középiskola. A diplomamunkám során bemutatom a saját intézményemet is, ahol saját bőrömön is tapasztalom a duális képzés minden előnyét és hátrányát is. Bemutatom továbbá azt is, milyen szempontok kellenek a vállalkozók részéről, hogy megfeleljenek egy ilyen képzési rendszerben, milyen elvárásoknak kell megfelelniük, milyen tárgyi és személyi feltételeket kell biztosítani ahhoz, hogy diákokat fogadhasson egy képzőhely. A duális képzés bemutatása során, kitérek arra is, milyen gyakorlati helyeken vannak a diákok elhelyezve, illetve arra is milyen előnyei származnak a képzőhelynek abból, hogy tanulókat visznek ki oktatási célból a munkahelyre. Az előnyöknél bemutatom a pénzbeli vonzatot és a kedvezményeket is, amelyekre a vállalkozó igényt tarthat. A gyakorlati helyek ismertetése során hangsúlyt fektetek azokra a szakmákra, amelyek esetében nincs lehetőség gyakorlati helyen való képzésre, mivel az intézményünk környezetében nincsenek olyan cégek, vállalkozások, amelyek megfelelnek a szakmai oktatásának elvárásainak. A duális képzés lehetővé teszi, hogy a diákok közvetlen kapcsolatba kerüljenek a munka világával, és olyan képességeket szerezzenek, amelyek valós igényeket szolgálnak ki. A munkámat ajánlom minden olyan embernek, aki szeretné közelebbről megismerni a duális képzés világát, vagy szeretne jobban eligazodni a szakképzés világában. Nem csak szakképzésben dolgozóknak, oktatóknak lehet nagy segítség, hanem a duális képzőhelyek, vállalkozások számára is hasznos információkkal szolgálhat.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Tanítássegítő eszköz fejlesztése a gépészeti tárgyak területén
    Képiró, Tamás; Nagyné Kondor, Rita; DE--Műszaki Kar
    Dolgozatomban a mechanika tárgyon belül a szilárdságtan témakörre kidolgozott gamifikációs elemeket tartalmazó oktatási folyamatot és annak eszközrendszerét mutatom be. A tananyag négy szakaszra kerül felbontásra, bemutatom ezekre a szakaszokra kidolgozott oktatási folyamatot és értékelem is azt a diákok véleménye alapján. A hagyományos osztályozási rendszert pontrendszerrel váltom fel és az egyes szakaszokban az elért pontjaik alapján tudnak a diákok érdemjegyet szerezni. A dolgozat részletesen bemutatja a tervezési fázist, majd pedig az egyes szakaszokra kidolgozott eszközöket és az oktatás során tapasztaltakat, valamint a diákok által szóban és írásban tett visszajelzéseit. Az elért eredmények alapján pedig értékeli a rendszer státuszát a dolgozat zárásának időpontjában.
A DEENK Digitális Adattárába feltöltött tartalom a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. tv. 33§ -ban meghatározott módon használható fel. A felhasználó a digitális tartalmat képernyőn megjelenítheti. Letölteni, elektronikus adathordozóra vagy papírra másolni, üzletszerűen felhasználni és módosítani tilos.