A problémamegoldó gondolkodás tanítása matematika órán

Dátum
2011-05-09T06:55:10Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatom első részében a matematika órákon megismerhető problémamegoldási eljárások legfontosabb elméleti alapjaival foglalkozom: a gondolkodás folyamatának jellemzőivel, a problémamegoldás lépéseinek leírásával, annak módjával és a tanítás során felmerülő szempontokkal. A második részben példát mutatok arra, hogy egy adott témából kiindulva hogyan lehet kiépíteni egy gondolati rendszert, kérdések sorozatát felvetve, azokra a megoldást keresve. Eközben a problémamegoldó gondolkodásnak változatos gyakorlótere alakul ki. Néhány példát mutatok a számítógép és egyéb gyakorlati eszköz felhasználási lehetőségére

Leírás
Kulcsszavak
problémamegoldás, matematika
Forrás