A gyógynövényismeret lehetséges szerepe a középiskolai biológiai oktatásban

Dátum
2011-05-17T09:17:45Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatom céljául tűztem ki, hogy felhívjam a figyelmet arra, a középiskolai tananyagban milyen fontos szerepe van a növényvilágnak, ezen belül is a gyógynövényeknek. A tankönyvek nem szentelnek elég figyelmet a növényeknek, holott nélkülük az életfeltételeink korlátozva lennének, nem jutnánk oxigénhez többek között. A szakdolgozatomban a gyógynövényekről írok, ezek jelentőségéről a középiskolai tanításban és a figyelmet szeretném felhívni arra, miért is jelentősek számunkra ezek a gyógynövények. Sok tévhitet lehet velük kapcsolatban hallani, e kételyeket kívánom eloszlatni és a figyelmet felhívni arra a tényre, hogy a gyógynövények nem csodaszerek. Kiemelkedő szerepet szánok a táplálkozás témakörére, mert napjaink főbb prob- lémáinak egyike a helytelen táplálkozás és az ezt követő emésztő szervrendszeri betegségek. Dolgozatomban ismertetek néhány gyógynövényt, amelyekkel megelőzhetőek- e betegségek, illetve gyógyszeres kezelés mellett kiegészítő terápiaként alkalmazhatóak.

Leírás
Kulcsszavak
gyógynövények, oktatás
Forrás