A Hat Szigma módszer alkalmazhatóságának vizsgálata a Magyar Telekom Nyrt.-nél

Dátum
2011-11-10T14:55:22Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Diplomamunkámba a Hat Szigma módszer szolgáltató vállalatoknál történő alkalmazhatóságát vizsgáltam a Magyar Telekom Nyrt. példáján keresztül. Dolgozatom első felében a hazai és nemzetközi szakirodalmakon keresztül bemutattam a minőségügy alapjait, majd a Hat Szigma módszert elemeztem részletesen. Ennek keretében ismertettem a módszer eredetét, fogalmát és főbb jellemzőit, és azt, hogy miben tér el a többi minőségügyi irányzattól. Vizsgáltam továbbá a Hat Szigma fejlesztési modelljeit, szervezetét és a módszer eredményességének feltételeit. A harmadik fejezetben a Lean Menedzsment és a Hat Szigma integrációjából származó Lean Hat Szigmát ismertettem. A szakirodalmi áttekintést követően a dolgozat második felében a Hat Szigma módszer alkalmazását vizsgáltam a Magyar Telekom Nyrt-nél. Ennek keretében a negyedik fejezetben röviden bemutattam a vállalatot, majd az ötödik fejezetben a végrehajtott Hat Szigma projektet elemeztem részletesen. Diplomamunkám megírása során arra keresem a választ, hogyan alkalmazható a módszer a szolgáltató vállalatok esetében? Ezen belül vizsgálom, hogy mi a Hat Szigma és miben tér el a többi minőségügyi irányzattól? Hogyan alkalmazta a Magyar Telekom Nyrt. a módszert egy konkrét probléma megoldására? És végül, a módszer alkalmazásával elérte-e a vállalat a projekt indításakor kitűzött céljait?

Leírás
Kulcsszavak
Hat Szigma, szórás
Forrás