Bullying, empátia, és érzelmi intelligencia kapcsolatának vizsgálata, miskolci középiskolások körében.

Dátum
2014-05-06T08:14:27Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A dolgozat az iskolai zaklatás, az empátia és az érzelmi intelligencia kapcsolatát vizsgálja, két, különböző típusú miskolci középiskolában. A műhelymunka elméleti részében bemutatásra kerül a vizsgált korosztály, a serdülők. Majd az agresszió és az iskolai zaklatás speciális jellemzői, szerepkörei válnak láthatóvá. Külön helyet kap az elméleti részben a két további faktor, az empátia és az érzelmi intelligencia elméleteinek, modelljeinek, kérdéskörének tárgyalása is. Szó esik a férfi-női különbségekről, ezek elméleti megközelítéseiről. A kutatás 146 fős mintán, szakközépiskolában, illetve gimnáziumi környezetben vizsgálja a Figula Erika és munkatársai által létrehozott, Iskolai Zaklatás modell összefüggéseit a nemekkel, valamint a két vizsgált iskolatípussal. Majd, a Bar-On EQ-i teszt és a Davis-féle IRI kérdőív segítségével összehasonlításra kerülnek az iskolai zaklatás szereplői, érzelmi intelligenciájuknak, valamint empatikus képességeiknek bizonyos dimenziói alapján.

Leírás
Kulcsszavak
Bullying, Empátia, EQ, Érzelmi intelligencia, Iskolai zaklatás, Serdülőkor
Forrás