A szorongás hatása az önértékelésre a tanulási zavarokkal küzdő gyermekek körében

Dátum
2014-05-07T10:30:20Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az iskolában dolgozó fejlesztő- gyógypedagógusok gyakran találkoznak azzal a jelenséggel, hogy a tanulási zavarokkal küzdő gyermekek jelentős része csak igen nehezen tud lépést tartani a követelményekkel.Tapasztalati tény, hogy feladathelyzetben az optimális teljesítés legfőbb akadályozója a szorongás, melynek következtében a gyermek nem a feladatra, hanem a kínos helyzetből való menekülésre mozgósítja energiáit. Felvetődik a kérdés, mi idézi elő a gyermek szorongását? A tanulási zavarokkal küzdő gyermekek esetében nem elhanyagolható szempont, hogy az iskolai szorongás a szórt képességstruktúrából eredő részképességzavarral hozható-e összefüggésbe.

Leírás
Kulcsszavak
szorongás, tanulási zavar
Forrás