Tanítónk a kutya, azaz az állatasszisztált oktatás hatásának vizsgálata második osztályos gyerekek esetében

Dátum
2014-05-14T16:49:18Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Jelen kutatásunk középpontjában az állatasszisztált oktatás bemutatása és hatásvizsgálata áll második osztályos ép gyerekek esetében. A hagyományos iskolai közeget kiegészítettük egy korántsem szokványos elem beiktatásával: hetente egy alkalommal egy képzett kutya látogatott meg egy másodikos osztályt, s a pedagógus az eb közreműködésével adta át az új ismereteket. Kutatásunk rávilágított, hogy egy kutya aktív bevonása a tanórába képes jelentős mértékben pozitív változást előidézni a gyermekek életminőségében két szempontból is: szignifikáns mértékben csökkenti a vizsgaszorongást és számottevően fejleszti az érzelemfelismerés képességét is.

Leírás
Kulcsszavak
állatasszisztált oktatás, kutya, vizsgaszorongás, érzelemfelismerés
Forrás