Iskolai környezet hatásainak összehasonlítása magyarországi vidéki iskolákban

Dátum
2014-05-20T13:08:53Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az iskolai környezet fontos szerepet játszik a diákok egészséges lelki fejlődésében. Jelen kutatás az iskolai környezet számos változója közül hármat vizsgál ezek a tanári támogatottság, a diák-diák támogatottság, az osztálytermen belüli önállóságra adott lehetőségek -, valamint ezek összefüggéseit a depresszió és önbecsülés pszichológiai változóival. Az adatok gyűjtése három észak-alföldi általános iskolában történt, két megyében, hogy az adatokat térségenként és nemek szerint összehasonlítva is meg lehessen vizsgálni. Az eredmények azt mutatják, hogy a diák-diák, valamint a tanári támogatottság szignifikáns összefüggésben van a diákok pszichológiai jólétével (well-being). Ezen kapcsolatok megerősítésére nagy szükség van tehát az iskolákban. Mind a szülők, mind a pedagógusok számára fontos, hogy tudatában legyenek ezen összefüggéseknek, és olyan programokban vegyenek részt, ami segítheti az iskolai környezet jobbá tételét, ami pedig a diákok pszichológiai jólétéhez járulhat hozzá.

Leírás
Kulcsszavak
Iskola, környezet
Forrás