Beszélő avatár integrálása webes alkalmazásba WebGL alapokon
Dátum
Szerzők
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt
Napjainkban egyre fontosabb szerepet kapnak a virtuális háromdimenziós avatárok, mert nagyon sok helyen felhasználhatóak, például e-learning programokban, videojátékokban, internetes csevegőkben, vagy mesterséges intelligenciát támogató megoldásokként. Szakdolgozatunk témája egy ilyen beszélő fejmodell implementálása MPEG-4 szabvány szerint, webes környezetben. A szoftverünkben igyekeztünk kijavítani a hasonló jellegű, már meglévő programok hibáit, illetve pótolni azok hiányosságait egy platformfüggetlen, WebGL-en alapuló megoldást implementálva. Szakdolgozatunkban kitérünk a különböző, már létező megoldások előnyeire, illetve hátrányaira. Tárgyalásra kerülnek a használt technológiák, valamint a szabványt illető fontos részleteket is külön tárgyaljuk. Ismertetjük a szoftverünk használatát, valamint a telepítéséhez szükséges előfeltételek is említésre kerülnek.