Múzeumpedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a hon- és népismeret oktatásában

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatom egy módszertani elemzés, mely azt vizsgálja, hogyan lehet múzeumpedagógiai módszereket alkalmazni az általános iskolában tartott hon- és népismeret órákon. Munkám első részében elemzem a hon- és népismeret tantárgy szerepét a Nemzeti Alaptantervben és tematikus tervét a kerettantervben, majd foglalkozom azzal is, hogy a Debreceni Kazinczy Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában, ahol összefüggő egyféléves tanítási gyakorlatomat töltöttem, milyen szerepe van a tantárgynak a Pedagógiai Programban. Ezután rátérek a múzeumpedagógia iskolában való alkalmazhatóságára, végül konkrét példákon keresztül bemutatom, hogy én milyen tanítási módszereket alkalmaztam az általam tartott tanórákon, és milyen eredményeket értem el ezekkel. Összegzésemben kifejtem véleményemet

Leírás
Kulcsszavak
hon- és népismeret, módszertan, múzeumpedagógia
Forrás