Múzeumpedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a hon- és népismeret oktatásában
Absztrakt
Dolgozatom egy módszertani elemzés, mely azt vizsgálja, hogyan lehet múzeumpedagógiai módszereket alkalmazni az általános iskolában tartott hon- és népismeret órákon. Munkám első részében elemzem a hon- és népismeret tantárgy szerepét a Nemzeti Alaptantervben és tematikus tervét a kerettantervben, majd foglalkozom azzal is, hogy a Debreceni Kazinczy Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában, ahol összefüggő egyféléves tanítási gyakorlatomat töltöttem, milyen szerepe van a tantárgynak a Pedagógiai Programban. Ezután rátérek a múzeumpedagógia iskolában való alkalmazhatóságára, végül konkrét példákon keresztül bemutatom, hogy én milyen tanítási módszereket alkalmaztam az általam tartott tanórákon, és milyen eredményeket értem el ezekkel. Összegzésemben kifejtem véleményemet