A történelemtanulás iránti attitűd a tanár személyének tükrében
Absztrakt
Szakdolgozatomban azt kutattam, hogy a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziumának azon 11. és 12. osztályos tanulói, akik emelt óraszámban tanulnak történelmet, eltérő attitűddel, motiváltsággal viszonyulnak-e a tanórákhoz, amikor azokat nem megszokott vezetőtanáruk, hanem tanítási gyakorlatát töltő tanárjelölt tartja. A kutatás során a diákok egy fókuszcsoportos interjú keretében mondták el véleményüket, amelyre önként jelentkeztek. Ezen kívül egy kérdőív segítségével gyűjtöttem adatokat a vizsgálat elemzéséhez. A diákok válaszaiból az derült ki, hogy korábbi, gyakori negatív tapasztalataik miatt a tanulás és tantárgy iránti motivációjuk csökken, amikor tanárjelölt tartja az órákat. Az eredmények azt is mutatják, hogy a vizsgált tanulók motiválása megfelelő szakmai színvonal biztosításával megvalósítható.