A Debreceni Gyakorló Gimnázium 1930-as években megfogalmazott elvei és módszerei és ezek alkalmazhatósága napjaink irodalomtanításában
Absztrakt
Dolgozatom a Debreceni Magyar Királyi Középiskolai Tanárképző Intézet Gyakorló Gimnáziumának tanításról vallott elveit, valamint a magyar nyelv és irodalom tantárgy tanítását meghatározó szemléletét és módszereit mutatja be a feldolgozott levéltári források segítségével. A dolgozat törekszik a vizsgált korszak, az 1930-as évek, újító szellemiségű pedagógiáját napjaink tanítási gyakorlata felől értelmezni, korszerű elgondolásait beépíteni a mai magyartanításba. Az irodalomtanítást meghatározó szemléletből az élményszerűség és az esztétikai nevelés követelményeit állítja a középpontba, az olvasmánytárgyalás és a fogalmazástanítás módszertani kérdésein keresztül.
Leírás
Kulcsszavak
neveléstörténet, 1930-as évek, irodalomtanítás, módszertan, Debreceni Gyakorló Gimnázium