A mese és a gyermek. A hallott és a látott mese tükröződése a gyermekek rajzaiban

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Ebben a műhelymunkámban a következőkre kerestem a választ: van-e különbség az audiovizuális eszközökön látott és a hagyományos módon meghallgatott mese befogadása között a gyermekek számára, és történt-e ebben változás az elmúlt tizenhat évben. Az is érdekelt, hogy más motívum bizonyul-e érdekesnek a meséből a fiúk és a lányok számára. A vizsgálatomat arra alapoztam, hogy a gyermek, ha nem befolyásolják, azt a képet fogja lerajzolni, ami benne keletkezett, és ennek a belső képnek az lesz az alapja, ami őt a meséből megragadta, ami neki mondott valamit, ami az ő számára fontos volt. A mesét képzeletben követi, és közben képzelete elkészíti a mese képeit. A gyermek amikor rajzol, nem külső mintát követ, hanem amit lerajzol, az a belső szemléleti kép. Azt rajzolja le, amit a dolgokról tud, ami a benne megjelenő belső szemléleti kép.

Leírás
Kulcsszavak
mese, gyermek, rajz
Forrás