A humoros reklámok alkategóriái és közvetett hatásosságuk

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A humor az egyik legelterjedtebb figyelemfelhívó eszköz a modern reklámozásban, ennek ellenére számos kérdés merül fel hatásmechanizmusával és megjelenési formáival kapcsolatban is. Jelen tanulmány elsődleges célja a már meglévő elméletek és a laikus elgondolások alapján létrehozni egy kategória rendszert, mely lehetőség szerint magában foglalja a reklámokban megjelenő humor típusait. A tanulmányban szereplő vizsgálatsorozat első lépéseként rövid interjúk készültek hét fiatal részvételével, majd az interjúk és a meglévő elméleti keretek nyomán kialakított kategória rendszer került tesztelésre kvalitatív és kvantitatív módszerrel. A vizsgálatsorozat eredményeképpen egy négy tartalmi (túlzás, tabukat feszegető, aranyos, fiatalos és trendi) és két strukturális (vizuális-verbális, verbális) kategóriát elkülönítő rendszer került kialakítása. A feltáró vizsgálat célja nem csak a kategóriák elkülönítése volt hanem főbb tulajdonságaik megismerése is. A feltárt pozitív és negatív karakterjegyek potenciálisan alapját képezhetik későbbi hatásvizsgálatoknak, illetve ezeken keresztül a humor hatásmechanizmusának megértéséhez is közelebb viheti a jövő kutatóit.

Leírás
Kulcsszavak
reklám, humor, kategóriák, hatásvizsgálat
Forrás