A Berkemann Hungary Bt. marketingstratégiája és a cipővásárlási szokások felmérése

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatom során arra törekedtem, hogy bemutassam a Berkemann Hungary Bt. vállalatát és marketingstratégiáját, annak versenykörnyezetét és online piackutatásommal a cipővásárlási szokások mai trendjeire is kerestem a választ. Az első fejezetben minőségi szakirodalmak felhasználásával ismertettem a későbbi elemzésekhez szükséges fogalmakat, kifejezéseket és összefüggéseket. Először a vállalati stratégia alapjait tárgyaltam, majd a marketingstratégia fontosságára és a vállalat sikere szempontjából meghatározó szerepére tértem ki. Ezt követte a marketing mix elemeinek részletes bemutatása és a marketingkutatás lehetséges módszereinek ismertetése. Ezt követően az anyag és módszer részben részletesen elemeztem a primer és szekunder adataimat és a kutatási módszereimet. A kvalitatív és kvantitatív technikák segítségével átfogóan tudtam tanulmányozni a vállalat működését és nagyobb rálátásom nyílt sikerük kulcsára is. A harmadik fejezetben a mélyinterjú során szerzett tapasztalataimat és gondolataimat ismertettem, bemutattam a vállalatot és marketingstratégiáját a marketing mix elemeinek használatával. Az eredmények és azok elemzése fejezet emellett lehetőséget nyújtott nekem a cipővásárlási szokások kérdőívem részletes elemzésére és a szakdolgozatom elején felállított négy hipotézisem igazságtartalmának vizsgálatára. Négyből három hipotézisem igazolta a hozzá fűzött reményeim, azonban a márka szerepe a cipővásárlások során olyan alacsony súlyozott átlagot kapott, amire álmomban sem gondoltam volna.

Leírás
Kulcsszavak
cipővásárlás, marketing
Forrás