A tantermi kommunikáció vizsgálata emprikus kutatások alapján

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A dolgozatban a tantermi kommunikáció, ezen belül is a német nyelvórákon zajló kommunikáció elemzésére kerül sor. A dolgozat két nagyobb részre tagolódik. Az első részben a szakirodalom felhasználásával a társalgáselemzés tárgyával, a társalgással foglalkozom részletesebben a hétköznapi és a nyelvészeti meghatározásokat összehasonlítva, majd a tantermi kommunikáció nyelvi jellegzetességeinek bemutatására helyezem a hangsúlyt. A második részben a német órákon zajló kommunikáció elemzésével foglalkozom, diktafonra rögzített 8 német tanóra alapján. Mivel a rögzített tanórák vizsgálata során azt az eredményt kaptam, hogy a tanári megnyilatkozások túlnyomórészt kérdésekből állnak, az elemző részben a kérdés típusai, funkciói és komplexitásuk vizsgálatára helyezem a hangsúlyt.

Leírás
Kulcsszavak
társalgáselemzés, kommunikáció, didaktika, beszédaktusok
Forrás