A mese, mint az integráció elősegítésének egyik eszköze

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A dolgozatom fő témája az integráció és a másság elfogadásának elősegítése mesével. A mese lehet az egyik eszköz ahhoz, hogy azok a gyerekek is be legyenek fogadva, akik valamilyen oknál fogva nehezen integrálódnak egy óvodai csoportba. Ehhez kiválasztottam a Csimota Kiadó Tolerancia- sorozatát. Kutatásommal vizsgáltam a pedagógusok integrációhoz való hozzáállását, illetve hogy mennyire ismerik a mese integráló erejét. Írásos interjúval pedig vizsgáltam azt, hogy mit gondolnak a Tolerancia- sorozatról, mennyire nyerték el tetszésüket a mesék. Majd én magam is kipróbáltam a gyerekekkel ezeket a történeteket. Sok információt nyerhettem a pedagógusok hozzáállásáról, véleményükről, mind az integráció, mind a mese témájában.

Leírás
Kulcsszavak
integrált nevelés, toleranciára nevelés, mese, Tolerancia-sorozat
Forrás