Sportolói márkaépítés bemutatása Hosszú Katinka példáján keresztül

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Záródolgozatom középpontjában a jelenleg legsikeresebb magyar úszónő, Hosszú Katinka áll. Az elemzésem során arra keresem a választ, hogy magyar női sportolóként mennyire lehet sikeres a személyi márka kiépítése és népszerűsítése mind hazai, mind nemzetközi színtereken, illetve mik azok az elemek és feltételek, amelyek feltétlenül szükségesek az eredményes márkaépítés érdekében. Választásom azért esett éppen ő rá, mert úgy gondolom, hogy az úszónő manapság az egyik legmeghatározóbb szereplő a magyar sportéletben, illetve az úszás mint globális sportág tekintetében nemzetközi viszonylatban is. Katinka azonban ma már kinőtte a csak sportoló szerepkört, tudatosan építi személyes márkáját és üzletasszonyként teljesítménye épp oly meggyőző, mint a pályán elért sikereit tekintve. Ő volt az, aki magyar sportolóként először felismerte, hogy milyen fontos és mennyire kifizetődő a személyes imázs menedzselése és ez milyen lehetőségeket nyújt üzleti téren is. Az évek során főleg amerikai származású férje, Shane Tusup hatására elkezdte kiépíteni saját, Iron Lady márkáját és amellett, hogy már ismert márkákkal kötött megállapodásokat, saját termékeket is piacra dobott. Dolgozatomban részletesen bemutatom az Iron Lady jelenséget, a márka termékeit, jellegzetességeit és különböző kooperációit egyéb brandekkel.

Leírás
Kulcsszavak
márkaépítés, imázs, marketing, sport, Hosszú Katinka
Forrás