A beszédfejlődés zavarának és a nyelvhasználat különbségeinek hatása a tanulási zavarra, a diszlexia-veszélyeztetettségre

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A dolgozat az óvodáskorú gyermekek diszlexia-veszélyeztetettségével foglalkozik, hangsúlyozva a beszédfejlődés zavarait és a nyelvhasználati különbségeket. Minta: n =23 (9 fiú, 14 lány) 5-6 éves óvodás gyermek. Módszer: DIFER-teszt, mely az elemi képesség mérésére szolgál, és a Meixner-féle szókincs-, szótanulás próba. Az állapot mérés eredménye: a témával kapcsolatban megfogalmazott feltevéseink csak részleteikben nyertek megerősítést. A fogalom készlet szegénysége és a szótanulási nehézség együttes megjelenése további veszélyforrás lehet, mivel az aktivizálható szókincs meglétének feltétele, hogy a gyermek viszonylag könnyen tanuljon szavakat.

Leírás
Kulcsszavak
beszédfejlődés, diszlexia, szókincs, DIFER
Forrás