Vizualitás az irodalomtanításban

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az iskolai tanítási-tanulási folyamatban a textualitás a tankönyvi illusztrációk révén sosem volt ugyan kizárólagos, azonban az utóbbi évtizedek technológiai fejlődésének köszönhetően egyre erősebb mértékben engedett teret a vizualitásnak. A modern óravázlatok tervezésekor elengedhetetlenül nagy szerepet kap a vizualitás, illetve egyre nagyobb támogatottságot élvez az audio-vizuális és IKT eszközök használata is. A szakdolgozat célja tömören bemutatni elméleteimet a vizualitás és eszközei potenciáljának a lehető legnagyobb kihasználásáról a tanárjelöltként tapasztaltak fényében (a gyakorlóhelyeken rendelkezésre álló IKT eszközöket figyelembe véve); használatuknak a tanulók életkori sajátosságaihoz való igazításának lehetőségeit illetve a tanulási folyamatra való hatásukat.

Leírás
Kulcsszavak
vizualitás, irodalomtanítás, képi gondolkodás, vizuális elem, z-generáció, projektmunka, kompetenciafejlesztés
Forrás