A Magyarország történelmének középiskolai tanítási módszerei

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatom témájául a történelem tanítási módszertan rétegeinek mélyebb megismerését és egyben ismertetését választottam. A mai tanítási módszer repertoárja már egészen széles skálán mozog, mely a tanítás minőségét is emelheti, illetve adott esetben akár negatív irányba is elmozdíthatja. Ugyanakkor lényeges az is, hogy megismerés és tapasztalatszerzés nélkül nem szabad elvetni semmilyen ötletet. A mai tanári hivatás egyik szépsége a különböző módszertanok helyes használatának megismerése, melyről a legrelevánsabban úgy írni, ha tényleges tettek állnak mögötte. Ennek következtében a féléves gyakorlatom céljául ennek elérését és minél sokrétűbb megjelenítését tűztem, melynek megvalósításában a pedagógus II sztenderdszint indikátorlistája volt segítségemre. Az előző évi gyakorlat tapasztalatából való merítés, mint kiegészítő reflexió jelent meg dolgozatomban.

Leírás
Kulcsszavak
Árpád-ház, Történelemtanítás, Történelem szakmódszertan
Forrás