A lovaskultúra-oktatás bevezetése, tapasztalatai a Fehérgyarmati Bárdos Lajos Általános Iskolában

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatomban bemutattam, hogy hogyan valósult meg a lovaskultúra-oktatás bevezetésével az egészséges életmódhoz nélkülözhetetlen rendszeres sportolás a Fehérgyarmati Bárdos Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában. A Szabó Lovasudvar a testnevelés tantárgy keretén belül próbálja minél népszerűbbé tenni a lovassportot. Az oktatás tárgyi feltételét biztosítandó lovarda esetleges felépítése a szülők és a gyermekek további megelégedését szolgálná, hiszen kulturált környezetet nyújtana a tanítványok lovaglásához. A lovaskultúra-oktatás népszerűségének a felméréséhez szülői és tanulói kérdőíveket használtam, melyekből tájékoztatást kaptam az esetleges problémákról és az elégedettségről. Kutatásomat szakmai anyagokkal is igyekeztem alátámasztani, melyben nagy segítségemre volt a Kincsem Nemzeti Lovas Program és a Nemzeti Lovaskultúra kerettanterve. Meglátásom szerint a hazai lovaskultúra kibontakozóban van, és megfelelő intézményi háttér kialakításával, illetve egységes támogatási rendszerrel egyre életképesebbé válhat az oktatás. Véleményem szerint minden sport jó, csak el kell kezdeni. Legcélszerűbb kisgyermekkorban, hiszen a gyermekek ekkor még a nehéz kihívásokat is játékként élik meg.

Leírás
Kulcsszavak
lovaskultúra-oktatás, Szabó Lovasudvar, Kincsem Nemzeti Lovas Program, Lovas tábor
Forrás