Az önismeret jelentősége a pedagógusok lelki egészségében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban bemutatom, melyek azok a személyiségjegyek, képességek, melyek feltétlenül fontosak a pedagógusok számára ahhoz, hogy a felnövekvő nemzedéket teljes személyiségükkel oktatni, nevelni tudják. A testi-lelki karbantartásukra minden nap oda kell figyelniük. Ahhoz, hogy tudatában legyenek, mikor mire van szükségük, milyen képességekkel rendelkeznek és milyenekkel nem, miket kellene fejleszteni, milyen a tűrőképességük, problémamegoldási stratégiájuk, stresszkezelésük, önismeretre kell szert tenniük. Fel kell tárniuk önmaguk előtt hiányosságaikat, erősségeiket, s a hozzájuk közel álló módszerrel tudatosan egyensúlyba hozni önmagukat. Kutatásom során bizonyítást nyert az a tény, hogy szükséges az önismereti és szakmai fejlődés beépítése a mindennapokba, ezekkel nem törődnek a pedagógusok kellőképpen. Nincs még minden tanító, tanár, nevelő tudatában, hogy mindig alkalmazkodni kell az újhoz, de ehhez nem csak szakmai ismeretekre, hanem saját maguk fejlesztésére is szükség van. Ehhez szolgálok (a teljesség igénye nélkül) némi gyakorlati felsorolással, olyan módszerek rövid bemutatásával, melyek alkalmasak a pedagógusok önismeretének fejlesztésére.

Leírás
Kulcsszavak
lelki egészség, önismeret, önismereti tevékenységek
Forrás