Érzelmi és szociokulturális tényezők hatása az értelmi fejlődésre

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Összefüggést próbálok találni a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek értelmi képességeinek alakulása és a szociokulturális háttér között, amiben felnőnek. Betekintést adok a cigány családok életkörülményeiről, családi szokásaikról, valamint bemutatom az óvodás korú gyermekek értelmi fejlődésének sajátosságait, főbb állomásait. Megjelennek továbbá a nevelési szokások, a cigányság érzelemvilága, az intézményes nevelés és a játék is, mely az egész óvodai életet áthatja, és a gyermekek értelmi képességeinek kibontakoztatásában is jelentős szerepe van. A dolgozat kutatási részében pedig 44 gyermek Difer – tesztjének részletes elemzésével foglalkozom mélyrehatóan.Vajon nekem, mint óvodapedagógusnak, és leendő fejlesztőpedagógusnak milyen szerepem lehet az ő jövőjük alakulása kapcsán? Szeretném megtalálni, hogy milyen teendőim lehetnek annak érdekében, hogy ezek a gyermekek felnőtt emberként pozitív értékekkel élhessék mindennapjaikat, és az általam átadott értékekkel saját maguk alakítsák szebbé és jobbá életüket, környezetüket.

Leírás
Kulcsszavak
cigányság, szociokultura, értelmi fejlődés, Difer-teszt
Forrás