Óvodáskorú sajátos nevelési igényű gyermek helye és szerepe a családban és az óvodában

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szakdolgozatom az óvodáskorú sajátos nevelési igényű gyermekeket mutatja be.Ismertetésre kerülnek a sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek helyzetére vonatkozó ismeretek, definiálom az SNI fogalmát, majd az ebbe beletartozó csoportokat is bemutatom. Egy SNI-s gyermeknél fontos szerepet kap a szakértői bizottság, melyet szintén bemutatok és a pedagógusok szerepét is röviden taglalom. Ezután a befogadó óvodák részvételét tekintjük meg az integrációban. E mellett ismertetem az integrált és inkluzív óvodai oktatást. Megismerkedünk a napjainkban egyre népszerűbb fogalommal: „korai fejlesztés” és annak hazai gyakorlataival is.

Leírás
Kulcsszavak
sajátos nevelési igényű gyermek, óvodai nevelés, családi nevelés, inklúzió, integrált nevelés, korai fejlesztés
Forrás