Értelmi fogyatékos gyermek az óvodában

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szakdolgozat két fő részből épül fel. Az első elméleti részben bemutatásra kerül az értelmi fogyatékosság, mint fogalom, a 2011-es köznevelési törvény alapján a típusai, csoportosítása, valamint felismerése. A második részben kívánom bemutatni egy értelmi fogyatékos gyermek fejlesztését születésétől az óvodás kor végéig. E a részen belül nagyobb hangsúlyt fektetek a lovasterápia bemutatásának, megismertetésének. Kutatómunkám során elméleti ismereteimet kívánom gyarapítani. Várhatóan a témában elmélyülve sokkal tudatosabban, felkészültebben fogom látni az értelmi fogyatékos gyerekek fejlesztési lehetőségeit. Tapasztalataimat leendő óvodai csoportomban is hasznosítani tudom a gyerekek megismerésében, képességeik kibontakoztatásában, a családokkal való együttműködésben és az értelmi fogyatékos gyerekek integrációja során.

Leírás
Kulcsszavak
fogyatékosság, óvodáskorú gyermek, lovasterápia
Forrás