A pedagógus hatása a diák önértékelésének alakulására

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban a pedagógus hatását vizsgáltam a diákok önértékelésére, életüknek alakulására nézve. A dolgozat két fő részből épült fel. Az első elméleti részében bemutatásra kerültek a nevelési stíluselméletek, a gyermek személyiségének jellemzői. Majd az önértékelés fogalmának, a hozzá vezető lehetséges utaknak, valamint az önértékelés és tanulás kapcsolatának leírása történt meg. Ezt követte a diákok érzelmi problémáinak valamint a pedagógus saját lelki egészségének érdekében szükséges folyamatok vázolása. A dolgozat gyakorlati részét a vizsgálatban részt vevő 35 felnőtt iskolai tapasztalatainak bemutatása és összegzése képezte, négy fő hipotézis megfogalmazása és értékelése mentén. A visszaemlékezést 11 kérdés megválaszolása segítette. A kapott válaszok eredményei diagramon keresztül is bemutatásra kerültek.

Leírás
Kulcsszavak
önértékelés, pedagógusi attitűd, tanári teljesítmény-visszajelzés hatása, sikerélmény
Forrás