Tanulási stílus és alulteljesítés vizsgálata hátrányos helyzetű tanulók körében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Napjainkban még mindig problémát jelent a hátrányos helyzetű diákok iskolai eredménytelensége. Fontos, hogy foglalkozzunk ezekkel a gyerekekkel, hiszen sikertelenségük miatt idő előtt ott hagyhatják az iskolát, és iskolázatlanul a munkaerőpiacon sem boldogulhatnak. A különböző tanulási stílusok alkalmazása segíthetnek a tanulóknak, hogy minél könnyebben tanulhassanak. Továbbá számos veszélyeztető tényező fenyegeti a hátrányos helyzetű gyerekeket az alulteljesítés kialakulásában. A rossz anyagi helyzet, a jövőkép hiánya, vagy akár a hasznosság érzésének hiánya, mind-mind hozzájárul, hogy a gyermek sikertelennek érezze magát az iskolában. Ezért is fontos, hogy vizsgáljuk tanulási stílusukat, vajon hogyan könnyíthetnénk a helyzetükön, hogy eredményesebbek legyenek a tanulásban. Kutatásomban tehát azt szeretném megtudni, hogy a hátrányos helyzetű tanulók vajon milyen tanulási stílusokat használnak, valamint mennyire jellemző rájuk az alulteljesítés jelensége.

Leírás
Kulcsszavak
tanulási stílus, alulteljesítés, hátrányos helyzet
Forrás