A meggyőzés (alkalmazott stratégiák, meggyőzési hatékonyság) és az énhatékonyság kapcsolata

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A dolgozatban az énhatékonyság és meggyőzési tudatosság kapcsolatát vizsgáljuk ami mellet még figyelembe vesszük az alkalmazott stratégiák egyéni használatait. Ezekhez felhasználunk egyénileg készített meggyőzési szituációkat az Általános Énhatékonyság Skálát illetve a Consumer Self-Confidence meggyőzési tudatosság alkáláját. Az adatokat kvalitatív és kvantitatív módszerek segítségével elemeztük ki. Az adatokat bárki kitölthette és online felületen "hólabda" módszerrel történt az adatgyűjtés. A használt kérdőívek belső megbízhatósága megfelelő értéket mutatott. Az eredmények azt igazolják, hogy erős kapcsolat van a tudatosság és énhatékonyságon belül bár külön-külön ezeknek az eltérő szintjei nem befolyásolták szignifikánsan azt, hogy az adott illető milyen stratégia iránt mutat preferenciát. Nemi különbségek csak a helyzetekre lebontva jelentkeztek szignifikáns mértékben általánosságban nem jellemző

Leírás
Kulcsszavak
Meggyőzés, meggyőzési tudatosság, énhatékonyság
Forrás