Az új pedagógus értékelési rendszer intézményi tapasztalatai a B.-A.-Z. Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Miskolci Tagintézményében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről új alapokra helyezte az oktatási rendszert. A szakdolgozat a bevezetett reformoknak egy kis szeletét, a pedagógusokat érintő értékelési rendszert mutatja be, kiemelve a pedagógiai szakszolgálatokra jellemző specialitásokat. Szakirodalmi elemzések segítségével tárulnak fel az oktatási ágazatban talált hiányosságok, melyek a reformhoz vezettek. Megismerhetjük a korábbi minőségbiztosítási törekvéseket is. A dolgozat rálátást ad az új értékelési rendszer három alappillérére, az önértékelésre, a pedagógusok szakmai ellenőrzésére és a pedagógusok-előmeneteli rendszerére, ezek egymáshoz való viszonyára. Külön betekintést nyerhetünk a szakszolgálati ellenőrzések folyamatába, mivel itt az eljárásrend eltérhet a többségi pedagógusokétól és az indikátorok sem minden esetben ugyanazok. Végül a Miskolci Tagintézmény intézményi tapasztalatait ismerhetjük meg.

Leírás
Kulcsszavak
pedagógus értékelési rendszer, szakszolgálat
Forrás