A francia forradalom tanítása hatodik osztályban

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban a féléves tanítási gyakorlatom során tartott történelem órákat mutatom be, melyek során a francia forradalom témakörét dolgoztuk fel három tanítási óra keretében általános iskola hetedik évfolyamos osztályával. Kitérek az iskola és az osztály rövid bemutatására, a tizenhárom éves korosztály életkori sajátosságaira, a kerettanterv útmutatásaira a francia forradalomra vonatkozóan. Bemutatom az osztály által használt tankönyvet, álláspontomat a tankönyvválasztás szempontjairól. Dolgozatom fő része az általam megtartott három tanítási óra részletes bemutatásáról szól. Sorra veszem a tananyag tanításában felmerült nehézségeket, így a kerettanterv által biztosított csekély óraszámot, a tanulók előzetes tudásában mutatkozó különbségeket, a tananyag megértéséhez szükséges fogalmak meghatározását. Végül kitérek a térképhasználat kérdésére.

Leírás
Kulcsszavak
történelem, francia forradalom, tankönyvelemzés, kerettanterv, pedagógia, történelemtanítás
Forrás