Helytörténet oktatása a hon- és népismeretórán

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatomban azt vizsgáltam, hogy a helytörténet oktatása hogyan valósulhat meg az általános iskolák hon- és népismeretóráin. Ahhoz, hogy a kérdésre választ kapjak, elsőként azt ismertetem, hogy hogyan alakult ki a tantárgy, milyen nehézségekbe, akadályokba ütközhetnek a pedagógusok és a diákok a tanítás-tanulás során, illetve ezekre a problémákra kínálok megoldási javaslatokat. Kitérek a tanórákon kívüli néprajzoktatás és a taneszközök használatának szerepére is. Dolgozatom második felében egy debreceni példával mutatok mintát arra vonatkozólag, hogy tankönyv nélkül, milyen elemek bevonásával tarthatunk hatékony, produktív tanórákat. Hangsúlyoztam a hon- és népismeret tantárgy oktatásának fontosságát és hasznosságát, továbbá gyakorlati javaslatokat közlök a tanórák változatosabbá tételéhez, a diákok aktivizálásához.

Leírás
Kulcsszavak
hon- és népismeret, helytörténet, oktatás
Forrás