Tévképzetek gyűjtése és elemzése a gimnáziumi új kísérleti Biológia - Egészségtan 11. tankönyvben

Dátum
Szerzők
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A dolgozatban a szerző a Biológia - Egészségtan 11. új kísérleti tankönyvben gyűjtött, tévképzetek kialakulásához vezethető megjegyzéseket, fogalmakat, ábrákat elemez. Három táblázatba gyűjti össze a kifogásolható elemeket, pontosan meghatározva a helyüket a tankönyvben, és megjegyzéseket tesz a korrekciójukra. A több mint 30 elemnek mintegy a fele az, ami konkrétan tévképzet kialakulását okozhatja a tanulókban. Ez utóbbiakat részletesen elemzi. Tévképzet adódhat abból, ha a fogalom, ábra információhiányos,ha pontatlan, nem egyértelmű a megfogalmazás, vagy ha konkrét tévesztést tartalmaz az anyag. Ezután a szerző egy korábban elemzett tankönyvvel veti össze a most vizsgált tankönyvet, majd javaslatokat tesz az iskolai tanítás során a tévképzetek kialakulásának megakadályozására, vagy csökkentésére.

Leírás
Kulcsszavak
tévképzetek, tanulás
Forrás