ADHD-s gyermekek integrálásának nehézségei szülői- és óvodapedagógusi tapasztalatok tükrében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatom megírásakor fontosnak tartottam, hogy rávilágítsak arra a fontos tényezőre, hogy milyen csodálatosak az ADHD-s gyerekek, és hogy segítsek a szülőknek abban, hogyan kezeljék a helyzetüket. Szakdolgozatom témája az „ADHS-s gyermekek integrálásának nehézségei szülői és óvodapedagógusi tapasztalatok tükrében”. A társadalomban végbemenő változások megnövekedett terhet rónak a családokra, ezen belül az oktatási intézményekre is egyaránt. A gyermekek nevelésének elsődleges színtere a család. Ez a rohanó életvitel miatt sajnos csökken a családban az egymásra fordítható idő. A munkahelyért, a megélhetés biztonságáért vívott küzdelem miatt alig tudnak gyermekeikkel foglalkozni a szülők.Dolgozatom célja, hogy feltárja a hiperaktivitás/figyelemzavar területén felmerülő problémákat és pozitívumokat egyaránt. Szeretnék választ kapni arra, hogy a tünet-együttes mennyire nehezíti meg, vagy kovácsolja össze a családot, illetve ki, hogyan oldotta/oldja meg a problémákat. Érdekel még, hogy az érintett gyermekek és szülők helyzete mennyivel változik meg a diagnózis felállítása után, és hogy mennyire van hatással a házasságukra, kapcsolatukra, életükre egyaránt.

Leírás
Kulcsszavak
ADHD, hiperaktivitás, figyelemzavar, óvodai nevelés
Forrás