Kreativitás vizsgálata a matematikatanításban nyitott problémákon keresztül

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Gyakran tapasztalt jelenség, hogy a matematika tantárgy számos diákban kelt negatív érzeteket. Ezen érzetek mellé sajnos gyakran járul hozzá a tárgy hasznosságának kétes megítélése is. A fentiekben leírt érzetek, gondolatok eloszlatása érdekében érdemes lenne valóságközeli matematikai példákat is beépíteni a tanórákba. A szakdolgozatban egy olyan pedagógiai mérés eredményéről számolok be, melynek célja volt nyílt problémákon keresztül megvizsgálni azt, hogy észreveszik-e a tanulók a feladatokban lévő nyíltságot, illetve tudják-e azt kezelni, akár realisztikus értelemben is. A felmérés célja volt még képet kapni a vizsgálatban résztvevő tanulók matematikában megnyilvánuló kreativitásáról, továbbá, hogy egy nyílt problémaszituációt hogyan kezelnek, fogékonyak-e ilyen jellegű problémákra, és ha igen, akkor milyen megoldási utat választanak a probléma kezelésére.

Leírás
Kulcsszavak
kreativitás, szakmódszertan
Forrás