A fiatalkori zenetanulás hosszú távú hatásai a figyelmi teljesítményre

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A dolgozatban a zene jótékony hatásait boncolgatom, valamint, hogy a zenetanulás milyen hosszútávú hatással van a szervezetünkre, képességeinkre, életünkre. A mindennapi figyelem fogalma kulcsszerepet játszik, ehhez a megosztott figyelem, szelektív figyelem, figyelmi váltások, valamint a fenntartott figyelem részletezése is terítékre kerül. A vizsgálat során 40 fős mintával (20 fő zenét tanult tartósan 18 éves kora előtt, 20 fő egyáltalán nem) vettem fel a Test of Everyday Attention-t (TEA). Eredményképpen kimutatható volt, hogy a zenét tanultak kiemelkedőbben teljesítettek a szelektív figyelmet igénylő feladatokban, valamint a figyelmi váltást igénylő feladatokban, továbbá átlagosan gyorsabb válaszidő jellemezte őket a zenét nem tanult társaiknál.

Leírás
Kulcsszavak
zene, zenetanulás, figyelem, mindennapi figyelem, megosztott figyelem, szelektív figyelem
Forrás