Az érzelmek és a szakértői hatás szerepe társadalmi célú reklámok feldolgozásában és értékelésében, az optimizmus-pesszimizmus és az érzelmek iránti igény tükrében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Kutatásomban a reklámok feldolgozásával kapcsolatos szakértői hatás és a reklám érzelmi töltetének összefüggéseit vizsgáltam azzal, hogy pozitív és negatív érzelmi megközelítésű reklámok érzelmi és kognitív értékelését hasonlítottam össze szakértői és laikus mintán. Bevontam az optimizmus-pesszimizmus és az érzelmek iránti igény személyiségvonás konstruktumokat is. Az eredmények alapján a szakértőik és a laikusok megítélése nem különbözik jelentősen, ugyanakkor az optimizmus-pesszimizmus és érzelmek iránti igény hatásaként finom különbségek kimutathatóak. A reklámszakemberek számára ennek az a gyakorlati következménye, hogy az értelmeken keresztül ható társadalmi célú reklámok hatásának megítélésében nyugodtan hagyatkozhatnak a saját megítélésükre, hiszen nem tapasztalható jelentős különbség a szakértők és laikusok között. A szakértői hatás más területeken, mint például a kreatív reklámok megítélése, megjelenik, ami által a reklámszakemberek rosszul ítélhetik meg a laikusokra gyakorolt hatást az attitűdformálást, meggyőzést tekintve. Ilyen torz megítéléstől az érzelmekkel dolgozó reklámok esetében nem kell tartaniuk.

Leírás
Kulcsszavak
érzelmek szerepe, szakértői hatás, társadalmi célú reklám, TCR, reklámok értékelése, érzelmek iránti igény, NFA-S, NAQ-S, optimizmus-pesszimizmus, LOT-R
Forrás