Tanári én-hatékonyság az érzelmi intelligencia és az iskolai klíma tekintetében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatomban a vizsgálatomat általános- és középiskolai pedagógusok körében végeztem, mivel kíváncsi voltam arra, hogy a nemzetközi szakirodalom által felvázolt összefüggések a magyar pedagógusokra is érvényesek-e. A kutatás során a tanári én-hatékonyság, kollektív tanári én-hatékonyság és érzelmi intelligencia, valamint az iskolai klíma összefüggéseit vizsgáltam. Négy kérdőív segítségével vettem fel az adatokat. Az egyéni tanári én-hatékonyságot az Ohio állami Tanári Én-hatékonyság Skálával, a kollektív én-hatékonyságot a Schwarzer-féle Kollektív Én-hatékonyság Skálával, az érzelmi intelligenciát az Érzelmek Mérése Skálával (AES-HU), az iskolai klímára Tímár-féle Pedagógus Klíma percepció Kérdőívvel mértem.

Leírás
Kulcsszavak
tanári én-hatékonyság, érzelmi intelligencia, iskolai klíma, kollektív én-hatékonyság
Forrás