Tanárszerep kontra mentortanár szerep
Absztrakt
A dolgozat a tanári szerep változásait és kihívásait, valamint a mentortanári feladat és a tanári feladat hasonlóságait, különbségeit és sajátosságait vizsgálja. Célom a mentori tevékenységet végző kollégáim tapasztalatainak összehasonlítása volt a szakirodalommal és a friss kutatások eredményeivel. További célom volt a tanári szerep változásának bemutatása. Vizsgálati módszerem interjú készítése volt, melyben nyitott kérdéseket tettem fel mentori tevékenységet végző pedagógusoknak. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy az interjúkban elhangzott vélemények és tapasztalatok megegyeztek a kutatási eredményekkel és a szakirodalmi megállapításokkal. Az interjúk alkalmával azonban olyan személyes élményüket és tapasztalatukat is megosztották velem mentori tevékenységet végző kollégáim, amelyek segítségével úgy érzem, hogy jobb mentorrá tudok majd válni.