Az általános iskolai angol nyelv oktatás eredményességének vizsgálata és saját javaslatok bemutatása az eredmények javítása érdekében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szakdolgozatom témája az általános iskolai angol nyelv oktatás eredményességének vizsgálata és saját javaslatok bemutatása az eredmények javítása érdekében. Az alábbi logika mentén építem fel a munkámat. Az idegennyelv-oktatás kérdései, hazai és külföldi tapasztalatok bemutatása című fejezetben a célom, hogy az idegennyelv-tanuláshoz kapcsolódó leggyakoribb kérdésekre adott szakirodalmi válaszokat összefoglaljam, bemutassam, mintegy elméleti hátteret nyújtva ezzel a szakdolgozatom kutatásához. A 2015-ös és a 2016-os nyelvi kompetenciamérési eredményeket összesítem és összehasonlítom. A szakdolgozatom szempontjából a 8. osztályos tanulók angol tudását érintő eredmények a relevánsak. A kompetenciamérés eredményei, valamint az angol tanárokkal készült interjúk tapasztalatainak eredménye a kiindulópont, ezzel támasztom alá azon hipotézisemet, hogy a tanulók jelentős része 8. osztály végére nem éri el az A2-es szintet. Egy MM Publications Kiadó által kiadott tankönyvcsaládot fogok bemutatni, amit szívesen használnak általános iskolákban. A tankönyvcsalád tematikáját elemezve és összehasonlítva a kerettantervi követelményekkel jól látható, hogy ha elsajátítanák a gyerekek a tankönyvi anyagot, ténylegesen eljutnának az A2-es szintre. A sikertelenség oka alapvetően tehát a gyakorlati megvalósításban keresendő. Tóth László kutatását elemezve bemutatom, hogy a Magyarországon átlagos csoportlétszámok jóval magasabbak az ideálisnál. A 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről szabályozza jelenleg a minimális csoportlétszámot hazánkban, ami a kétszerese a Tóth László által javasoltnak. Az OECD országok oktatásügyi helyzetét vizsgáló Education at a Glance 2015 észrevételeit is bemutatom. Óravázlat segítségével mutatom be azt az Oxford Kiadó által publikált könyvcsaládot, amikkel tapasztalataim szerint szívesen foglalkoznak a gyerekek és használatukkal javítható a hallott és olvasott szövegértési kompetencia. A gyerekek által kitöltött kérdőívek célja az volt, hogy alátámasszam azon hipotézisemet, hogy adottak az infrastrukturális feltételek ahhoz, hogy az általam javasolt tananyagokat feldolgozhassák a gyerekek. Munkaközösség vezetői javaslataimmal szeretnék rávilágítani, hogy a tanulók otthoni önálló munkájára építve tudnánk a gyerekek nyelvi kompetenciáját fejleszteni.

Leírás
Kulcsszavak
angol nyelv oktatás, eredményesség, javaslatok
Forrás