A pedagógus előmeneteli rendszer munkajogi sajátosságai

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban bemutatom a pedagógusok jogállásának munkajogi sajátosságait, a pedagógusok munkaidejét szabályozó előírásokat, a pedagógus előmeneteli rendszer (PER) vonatkozó szabályait, bemutatom a pedagógus életpálya szakaszait, a célfokozatok elérésének szabályait, a jogszerű foglakoztatás kritériumait, a szakmai gyakorlati idő számítását. Bemutatom, hogy a pedagógus előmeneteli rendszer bevezetésével a pályára kerülő illetve a pályán lévő pedagógusoknak milyen minősítéssel kapcsolatos kötelezettségei keletkeztek, valamint a minősítést, a minősítés jelentőségét fogom bemutatni. Sikertelen minősítés esetén a sikertelenség megállapítását követő lehetséges eljárásról, valamint a sikertelenséghez kapcsolódó munkajogi következményekről is kitérek a dolgozatban.

Bemutatom a pedagógusminősítési és pedagógiai-szakmai ellenőrzési szakértőkre vonatkozó munkajogi szabályozásokat is. Az Oktatási Hivataltól kapott adatok alapján elmúlt öt év vonatkozásában összehasonlítom célfokozatonként a minősítésre jelentkezők számának alakulását, a minősítési tervbe bekerült pedagógusok számát, a sikertelen minősítések valamint a sikertelenségre tekintettel benyújtott jogorvoslati kérelmek számának alakulását.

Leírás
Kulcsszavak
minősítés, pedagógus
Forrás