A Hennes&Mauritz Kft egyik üzletének szervezeti kultúrája

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Napjainkban, ahol folyamatos és elvárt a fejlődés a világon szinte minden szektorban, fontos új lehetőségeket keresni a hatékonyság növelése érdekében. Számos kutatás bebizonyította, hogy a szervezeti kultúra képes a szervezeteket teljes mértékben meghatározni, mivel nélkülözhetetlen építőkövet ad a számukra. Ebből következőleg a kultúra megfelelő létrehozásával és működtetésével rengeteg rejtett tartalékot lehet felszabadítani. A kutatásom során a Hennes&Mauritz Kft egyik üzletének a szervezeti kultúráját vizsgáltam meg különböző szempontok alapján. A kutatás során a háromszögelési megközelítést alkalmaztam, így az esettanulmány, kérdőív és interjú alapján komplex képet kaptam a szervezet életéről. Az esettanulmány elkészítésekor a szervezeti kultúra alapvető pontjait kívántam bemutatni a szervezeten belül. A kérdőív megalkotását és az interjú elkészítését pedig az esettanulmányban tapasztaltakra építve, a legfontosabb fejezetek pontos megfigyelésére alapoztam. A kérdőívben többféle szervezeti kultúra modellt használtam fel (Bakacsi, Cameron-Quinn, Handy), illetve a szervezeti kultúrára vonatkozó egyéb kérdéseket, legfőképpen az értékeket vizsgáltam. Az eredmények tekintetében elmondható, hogy az anyavállalat szervezeti értékeivel a munkavállalók tisztában vannak, és e szerint is teljesítenek a munkahelyükön. A vállalat értékei közül a legfontosabbnak a csapatban való munkát érezték a megkérdezettek. A Cameron-Quinn féle modell alapján pedig a szervezet célorientált kultúrával rendelkezik a megkérdezettek válaszai alapján.

Leírás
Kulcsszavak
szervezeti kultúra, kultúra, szervezet, kereskedelem
Forrás