Karaktererősségek és Mindset a Komplex Instrukciós Program általános iskolai alkalmazása során

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A pozitív pszichológia azokat az elméleti és gyakorlati kutatásokat foglalja össze, amelyek arról szólnak, hogy mik teszik az életet azzá, amiért megéli élni. A karaktererősségek a pozitív pszichológia központi vonatkozásai között vannak. A dolgozat azt vizsgálja, hogy a hejőkeresztúri általános iskolában alkalmazott Komplex Instrukciós Programban hogyan mutatkoznak meg ezek az erősségek milyen az ott tanuló diákok tanuláshoz való hozzáállása, szemléletmódja, illetve milyen az önértékelésük. A dolgozat részletesen bemutatja a Peterson és Seligman által kidolgozott karaktererősségeket, amelyek a személyiség fejlődésében, a tanulásban és a képességek kibontakoztatásában meghatározók lehetnek. Van szó a Dweck által kidolgozott rögzült és fejlődő szemléletmódról (mindset), ami az egyéni jellemzők és képességek rugalmasságával, fejleszthetőségével kapcsolatos beállítódást jelenti. A vizsgálat szociokulturálisan hátrányos helyzetű diákok körében zajlott.

Leírás
Kulcsszavak
pozitív pszichológia, karaktererősségek, mindset, rögzült szemléletmód, fejlődő szemléletmód, önértékelés, Komplex Instrukciós Program
Forrás