Mátrixjátékok és lineáris programozás

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szakdolgozatban a következőkről esett szó:

Az első fejezetben tisztáztuk mi is az a lineáris programozás, valamint részletesen ismertettük az alapfeladatait, legfontosabb tételeit és az alapfeladatok megoldására szolgáló szimplex algoritmust.

A második fejezetben ismertettük a kétszemélyes zérusösszegű játékok elemzésének alapvető elméleti eszközeit, különös tekintettel Neumann János minimax-tételére. Ennek a bizonyítását (a forrásul szolgáló egyetemi jegyzetben olvashatóhoz képest) némileg lerövidítettük.

A harmadik fejezetben bemutattuk a mátrixjátékok elemzésére szolgáló eredményeket és eljárásokat. Néhány nevezetes alapfeladat paraméteres megoldására többféle lehetséges eljárást is bemutattunk. Valamint a dolgozatban a fiktív lejátszás témaköréből származó eljárás és ehhez kapcsolódó feladat is található.

A szakdolgozat egyaránt hasznos segédletként szolgálhat a mátrixjátékok elméletének oktatása és konkrét alkalmazásai során.

Leírás
Kulcsszavak
mátrixjáték, lineáris programozás, fiktív lejátszás
Forrás