A logika oktatása a középiskolában

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatomban arról írok, hogy a – középiskolában igen kevés szerepet kapó – logika témakörét trükkös, furfangos, játékos fejtörők segítségével is be lehetne vezetni. A fejezetek két részből tevődnek össze: az első felében néhány elméleti jellegű alapismeretet fogalmazok meg. Ezeket az elméleti összefoglalókat igyekeztem úgy felépíteni, ahogyan a középiskolában is szívesen tanítanám. Ezt követően minden fejezet második felében az adott témakörhöz kapcsolódóan néhány olyan logikai fejtörőt mutatok be, amelyek elsősorban az adott művelettel (vagy kvantorral) oldhatók meg a legegyszerűbben. A dolgozat középső harmadában megjelennek következtetések helyességének eldöntésével kapcsolatos feladatok is, melyek megoldásait analitikus táblázatok segítségével mutatom be. Az utolsó fejezet pedig néhány érdekesebb logikai fejtörőről és azok megoldásáról, illetve síkidomok átdarabolásával kapcsolatos feladatokról szól.

Leírás
Kulcsszavak
logika, logika oktatása, logikai fejtörők
Forrás