Érzelmi intelligencia vizsgálata a munkahelyi stresszel való megküzdés és munkahelyi elégedettség összefüggésében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az érzelmi intelligencia, mint kompetencia egyre nagyobb figyelmet kap a szervezetek világában, és ezzel párhuzamosan a munkapszichológiai kutatásokban is. Az érzelmi intelligenciát már számos olyan tényezővel és kimenettel összefüggésbe hozták, amelyek kedvezőek lehetnek a szervezetek számára, mint pl.: a hatékonyabb együttműködés és konfliktuskezelés. Az érzelmi intelligencia egy olyan tényező, amelynek szerepe lehet a mindennapi stresszes eseményekkel való megküzdésében, hatással lehet a hatékony coping válaszok kialakításában, ezen keresztül pedig a dolgozók elégedettségére is. Ennek megfelelően a vizsgálatomban ezeknek a tényezőknek az összefüggéseit szeretném megvizsgálni, 18 év feletti aktív munkaviszonnyal rendelkező személyek körében. A válaszadókat egy online kérdőív kitöltésére kérném meg, amelyben néhány alapvető demográfiai kérdést követően (nem, életkor, munkatapasztalat hossza, beosztás, aktuális munkahelyen eltöltött idő hossza) először a Schutte-féle Érzelmi Intelligencia kérdőívet (Schutte, 1998) töltenék ki. Ezt követően a munkahelyen észlelt stressz mértékét vizsgálnám meg a Cooper-féle munkahelyi stressz skála segítségével (Cooper, 1987), valamint az egyénre jellemző megküzdési módot mérném fel a Lazarus és Folkman (1984) által kidolgozott, és Rózsa és munkatársai (2008) által magyarra adaptált és lerövidített Konfliktusmegoldó kérdőív segítségével mérném fel. Végül pedig a válaszadókat a Minnesota Elégedettség Kérdőív (Weiss et.al., 1967) kitöltésére kérném meg.

Leírás
Kulcsszavak
Érzelmi intelligencia, munkahelyi elégedettség, stressz, konfliktusmegoldás
Forrás